DirectX 12 Ultimate - kulminacja najlepszej technologii graficznej dla PC i Xbox Series X

DirectX 12 Ultimate - kulminacja najlepszej technologii graficznej dla PC i Xbox Series X

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 3/20/2020, 1:19 PM

Liczba odsłon: 3450

Wycofując się z targów GDC 2020, Microsoft zapowiedział, że przekaże wieści ze świata gamingu swoimi własnymi kanałami. W tym tygodniu odbyły się dwa takie wydarzenia: Game Stack Live oraz DirectX Developer Day. Wczoraj natomiast gigant ujawnił szczegóły dotyczące DirectX 12 Ultimate. Nazywany jest on najlepszą technologią graficzną, jaką kiedykolwiek wprowadził Microsoft. To także kulminacja 25 lat innowacji, którą wkrótce poznają gracze na PC i Xbox Series X.

Gracze, którzy kupią urządzenie z logo DX12 Ultimate lub Xbox Series X, mogą mieć pewność, że ich sprzęt będzie obsługiwał wszystkie funkcje graficzne nowej generacji, w tym technologie DirectX Raytracing 1.1 (DXR), Variable Rate Shading, Mesh Shaders i Sampler Feedback. Znajdują się one w jednym pakiecie i stanowią pojedynczy "klucz" dla deweloperów tworzących na PC i konsolę. Stawia to poprzeczkę bardzo wysoko i pozwala graczom wyciągnąć wszystkie smaczki z nadchodzących gier nowej generacji, a także gier ulepszonych dla Xbox Series X i DX12 Ultimate.

Nowe możliwości napędzane przez DX12 Ultimate zademonstrowali dwaj czołowi producenci kart graficznych: NVIDIA i AMD. Prezentują oni cały przekrój możliwych technik, wliczając w to te wspomniane powyżej.

Oczywiście z perspektywy gracza największą furorę robi Raytracing. Można zauważyć, że do jego prezentacji każda z firm wybrała nieco inne sceny. Szczególnie ciekawe wydaje się demo AMD, które wygląda dość nietypowo jak na 2020 rok. Przypomina trochę wyobrażenia z końca XX wieku na temat tego, jak będą wyglądać gry za 20 lat. Ta "kraina luster" czy "chromowy świat", choć estetycznie pozostaje w stylu Y2K, mogłaby dosłownie usmażyć większość istniejących kart graficznych.

Teraz wszystko w rękach twórców gier! Microsoft udostępnia na DirectX Developer Blog szczegółowe materiały na temat wszystkich wymienionych wcześniej technologii, a także poradnik o tym, jak zacząć przygodę z DX12 Ultimate.

Źródło: https://devblogs.microsoft.com/directx/announcing-directx-12-ultimate/

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia