Jest poniedziałkowy poranek, kawa jeszcze nie weszła, a przed Tobą pracowity dzień. Być może, masz do przejrzenia stosy zwrotów lub faktur do przejrzenia, musisz przekazać informacje pracownikom terenowym albo pomóc pracownikom w uzyskaniu wsparcia IT. Oczywiście komputer i profesjonalne oprogramowanie są przydatne, ale możesz uzyskać pomoc o kilka poziomów wyższą – korzystając ze sztucznej inteligencji. Agenty AI zajmą się tym wszystkim, a Ty możesz sięgnąć po kolejną kawkę i skupić się np. na długoterminowej strategii.
Agent AI może podjąć się wielu zadań wspólnie z Tobą lub za Ciebie – od przyjęcia roli wirtualnego managera projektu, po wykonywanie bardziej złożonych zadań, takich jak uzgadnianie sprawozdań finansowych w celu zamknięcia ksiąg rachunkowych. Microsoft 365 Copilot już teraz działa jako osobisty asystent, który pomaga zarówno w codziennych obowiązkach, jak i bardziej skomplikowanych, kreatywnych projektach. Używanie go do interakcji z różnymi agentami otwiera świat nowych możliwości dla firm, wspomagając pracowników, napędzając biznes i pozwalając osiągać jeszcze więcej.
Agenty mogą działać bez przerwy, 24 godziny na dobę, np. przeglądając i zatwierdzając zwroty konsumenckie lub przeglądać faktury wysyłkowe, aby pomóc firmie uniknąć kosztownych błędów w łańcuchu dostaw. Mogą wnioskować w oparciu o opisy produktów, aby dawać technikom terenowym instrukcje krok po kroku albo też używać kontekstu i pamięci, by otwierać i zamykać tickety dla helpdesku IT.
Pomyśl o agentach jako o nowych aplikacjach w świecie napędzanym przez AI. Szybko dodajemy nowe możliwości, aby zaadresować największe bolączki osób w pracy i osiągnąć rzeczywiste wyniki biznesowe – mówi Jared Spataro, CMO w AI at Work, Microsoft.
Czym właściwie są agenty AI, jak działają, czy mają zastąpić człowieka, czy są bezpieczne, jak wygląda kwestia ich autonomii i wreszcie na jakich platformach można je uruchomić? Na te i na wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszym artykule na blogu Onex Group: