Poczta elektroniczna to podstawowa forma komunikacji wewnątrz i na zewnątrz każdego przedsiębiorstwa. Użytkownicy dokładająca wszelkich starań, aby ich skrzynki pocztowe były uporządkowane, a najważniejsze wiadomości łatwo dostępne. Powszechnie wiadomo też, że warto, aby „wszystko było na mailu”. Przy szybkim tempie pracy każdy oczekuje, że jego ulubione aplikacje będą dostawać narzędzia, które znacznie usprawnią codzienną pracę.
Microsoft 365 Copilot w Outlooku integruje przydatne funkcje sztucznej inteligencji z aplikacją pocztową, wspierając użytkowników w zarządzaniu codziennymi zadaniami. W tym artykule opisujemy, jak Copilot może wesprzeć Twoją codzienną pracę w Outlooku.
- Copilot - czym jest narzędzie AI od Microsoftu?
- Jak Copilot pomaga pisać maile w Outlooku?
- Jak Copilot pomaga odpowiadać na wiadomości?
- Jak Copilot pomaga zarządzać wiadomościami w Outlooku?
- Podsumowanie
Copilot - czym jest narzędzie AI od Microsoftu?
Copilot to inteligentny asystent od Microsoftu, który wykorzystuje zaawansowane algorytmy AI do automatyzacji i usprawniania pracy w aplikacjach Microsoft 365, w tym w Outlooku. Klient poczty Microsoft Outlook, to obok Worda, Excela, PowerPointa, OneNote czy Loop, kolejna usługa ze zintegrowaną technologią sztucznej inteligencji. Generatywna sztuczna inteligencja jest już dostępna w całym ekosystemie Microsoft 365, stawiając doświadczenie użytkownika na zupełnie nowym poziomie oraz zwiększając efektywność narzędzia w codziennej pracy z pocztą, tekstem czy dużymi zbiorami danych.
Jak Copilot pomaga pisać maile w Outlooku?
Najważniejsze, czego powinniśmy oczekiwać od Copilota w Microsoft Outlook to właśnie pomoc w pisaniu maili. Trzeba przyznać, że Copilot robi to dobrze. Narzędzie AI Microsotu potrafi zbudować interesującą wiadomość po wprowadzeniu zaledwie jednej krótkiej wskazówki – frazy kluczowej. Stosowanie się do sztuki promptowania, charakterystycznej dla innych LLMów, nie jest konieczne.
Copilot w Outlooku może napisać za użytkownika pełną wiadomość e-mail, ale nie tylko. Narzędzie oferuje wskazówki dotyczące stylu, tonu, długości i poprawności językowej. Dzięki temu, w zależności od sytuacji, możemy zdecydować się na treść profesjonalną, swobodną, bezpośrednią czy neutralną. Można też postawić na formę żartobliwą i napisać wiersz. Każdy z tych stylów i tonów można wielokrotnie wzmacniać lub osłabiać, dzięki czemu mamy do dyspozycji kilka alternatywnych wersji wiadomości.
Jak Copilot pomaga odpowiadać na wiadomości?
Copilot w Outlooku sugeruje odpowiedzi na e-maile, bazując na analizie kontekstu wiadomości. To pozwala na szybkie i efektywne odpowiadanie, oszczędzając cenny czas. Sugerowane odpowiedzi są dostosowane do tonacji i stylu nadawcy, co sprawia, że komunikacja jest bardziej spersonalizowana.
Automatyczne generowanie odpowiedzi to jedno z najbardziej imponujących zastosowań Copilota. Narzędzie to potrafi rozpoznać intencje nadawcy i zaproponować odpowiedź, która najlepiej odpowiada na jego pytanie lub prośbę. Dzięki temu nie musisz już tracić czasu na formułowanie odpowiedzi, a przecież każdy z nas w komunikacji służbowej stanął przed problemem z dobraniem odpowiedniego stylu wiadomości i słownictwa. Copilot znacznie przyspiesza ten proces.
Co ważne, Copilot nie tylko sugeruje odpowiedzi, ale również automatycznie je dostosowuje. Na przykład, jeśli otrzymasz formalną wiadomość, Copilot zaproponuje równie formalną odpowiedź. Jeśli jednak wiadomość jest bardziej swobodna, odpowiedź będzie dostosowana do jej tonacji.
Jak Copilot pomaga zarządzać wiadomościami w Outlooku?
Dodatkowe opcje sortowania i kategoryzowania wiadomości, wskazywanie priorytetów na podstawie historii konwersacji. Tego moglibyśmy oczekiwać od Copilota w Outlooku. Niestety takie możliwości są niedostępne. Szkoda, bo wtedy faktycznie użytkownik otrzymałby pełne doświadczenie sztucznej inteligencji pomagającej mu w pracy z pocztą.
Obecnie zarządzanie korespondencją przez Copilot w Outlooku sprowadza się do podsumowania wskazanej konwersacji. To i tak dużo. Każdy kto pracuje z dużą liczbą maili wie, że nie ma nic gorszego niż dołączenie do rozmowy składającej się z kilkunastu czy kilkudziesięciu wiadomości.
Z tym Copilot dla Outlooka radzi sobie świetnie. Po kilku sekundach otrzymujemy rzeczowe podsumowanie rozmowy przedstawione w punktach. Asystent AI wymienia kluczowe kwestie powtarzające się w wiadomościach, wskazuje daty, godziny czy miejsca. To realna oszczędność czasu, pozwalająca szybko dodać swój głos do konwersacji, z której normalnie trudno byłoby wyłuskać istotne informacje.
Podsumowanie
Copilot w Outlooku, chociaż faktycznie usprawnia pracę z pocztą, wciąż pozostawia wiele do życzenia. Wszystkie elementy Outlooka, takie jak poczta, kalendarz, kontakty czy zadania, dają sztucznej inteligencji ogromne możliwości. Brakuje opcji organizacji skrzynki odbiorczej, ustalania priorytetów, sprawnego zarządzania kalendarzem, czy naprawdę automatycznego odpowiadania na najprostsze wiadomości.
Trzeba pamiętać, że pełna integracja Copilota z aplikacjami Microsoft 365 jest zabiegiem wymagającym czasu potrzebnego zarówno do rozwoju samego Copilota i implementacji kolejnych funkcji.
Copilot w Outlooku - jakie są wymagania?
Copilot w Wordzie jest dostępny dla użytkowników z włączoną licencją Copilot dla Microsoft 365. Ta zaś jest dostępna dla subskrybentów Microsoft 365 Business Standard, Business Premium, E3, E5, A5 for faculty i A3 for faculty. Możesz także liczyć na pomoc naszego działu supportu.
Dowiedz się więcej o Copilot w Microsoft 365:
- Wszystko, co już wiemy o Copilot dla Microsoft 365
- Copilot – wszystko co musisz o nim wiedzieć5
- Microsoft 365 i sztuczna inteligencja – co tak naprawdę zmieni?
- Jak działa Copilot w Word?
- Jak działa Copilot w Excelu?
- Jak działa Copilot w PowerPoint?
- Jak działa Copilot w Teams?
- Jak działa Copilot w przeglądarce, czyli Microsoft 365 Chat?
- Copilot w Microsoft Stream. Analiza wideo z AI
Źródło: microsoft.com, centrumxp.pl, opracowanie własne