Microsoft umieścił na Kernel.org nowy sterownik trybu jądra dla DirectX. Uaktualniony sterownik odpowiada na feedback w związku z pierwszą próbą przeniesienia tej technologii na system Open Source. Co konkretnie zmieniło się w tej drugiej wersji?
Sterownik został napisany ponownie od zera i zorganizowany w warstwy logiczne, które pomogą recenzentom Open Source lepiej zrozumieć, jak został zbudowany. Kod sterownika DirectX został przeniesiony do obszaru Hyper-V w jądrze Linuksa (Linux Kernel), a sterownik w pełni teraz obsługuje wirtualizowany sprzęt graficzny. Jest też w pełni Open Source'owe przestrzeń użytkownika dla OpenCL, OpenVINO i OneAPI — rodziny obliczeniowych interfejsów API na platformach GPU Intela. Pozwala to deweloperom pisać kod obliczeniowy dla GPU uruchamiający się zarówno na Linuksie, jak i na Windowsie.
Jak pisał kilka dni temu Iouri Tarassov, Principal Software Engineer z Microsoft:
Wiele wysiłku włożono w odpowiedź na feedback społeczności w tym poprawionym zestawie łatek. Mamy nadzieję, że zbliża się to do tego, co społeczność chce zobaczyć. Pomiędzy projektem Intel Compute Runtime Project i libdxg mamy teraz w pełni otwartą implementację naszego zwirtualizowanego stosu obliczeniowego wewnątrz WSL. Będziemy nadal wspierać zarówno API Open Source przestrzeni użytkownika w odniesieniu do naszej abstrakcji obliczeniowej, jak i API zamkniętego źródła (CUDA, DX12), pozostawiając właścicielom i partnerom API decyzję, co jest dla nich najbardziej sensowne.
Microsoft zaktualizował również WSL w Microsoft Store (wersja 0.51.0). Aktualizacja wprowadza wersję jądra 5.10.81.1, poprawia jego konfigurację i włącza niektóre wcześniej brakujące opcje dla ARM64.