Microsoft Advertising (do 2019 roku jako Bing Ads) świętuje nowy kamień milowy. Według danych wewnętrznych Microsoftu oraz Comscore platforma przekroczyła zasięgiem miliard osób, którym może dostarczać reklamy. Są one wyświetlane m.in. w Outlook.com, AOL, Yahoo, Microsoft News, MSN.com oraz u innych partnerów.
W niedawnym czasie MSN News przekroczył pod względem popularności CNN, a wkrótce może zdeklasować także BBC.com. Ponadto użytkownicy jednej usługi często korzystają również z innych usług Microsoftu, co skutkuje "pokrywającą się grupą odbiorców", która z większym prawdopodobieństwem zostanie aktywowana. Większość z nich to też użytkownicy Windows, a 64% osób w Stanach Zjednoczonych korzystających z urządzeń z Windows odwiedza też witryny reklamowe Microsoftu (według danych GlobalWebIndex USA za 3 kwartał 2021 r.).
Microsoft Advertising twierdzi, że jego odbiorcy są cenni. 57% ma od 16 do 44 lat, a 51% ma wyższe wykształcenie. 21% użytkowników to przedsiębiorcy lub zainteresowani tą działalnością, a ponad 20% to osoby decyzyjne wyższego szczebla. 61% odbiorców jest bardziej zainteresowanych wczesnym dostępem do nowych technologii, a 19% planuje kupić laptopa. Taki target to dla reklamodawców raj.
Microsoft w swoim rocznym raporcie dla inwestorów podaje, że w 2021 r. jego przychody z reklam w wyszukiwarce wzrosły o 10% do 8,528 mln USD. To jednak wciąż tylko 5% przychodów giganta.