Bing Ads, podobnie jak Google Ads, to platforma do tworzenia, zarządzania i wyświetlania reklam w sieci. Bing wyświetla reklamy w swoich wynikach wyszukiwania, a Google w swoich. Microsoft twierdzi jednak, że Bing Ads to coś więcej niż tylko reklamy.
Usługa Microsoftu funkcjonuje między różnymi witrynami i platformami. Użytkownicy mogą znaleźć reklamy Bing na Xboksie, w Outlook.com czy w witrynach MSN. Zgodnie ze spersonalizowanymi ustawieniami Bing Ads wyświetla zawartość dopasowaną do zainteresowań użytkowników.
Microsoft, chcąc wyróżnić swoją usługę, zdecydował się na rebranding. Nazwa Bing Ads została wycofana, a w jej miejsce powołano Microsoft Advertising. Tym samym firma z Redmond chce przekazać użytkownikom, że reklamy pay-per-click w wyszukiwarce to nie jedyna opcja reklamowa. Chodzi tu m.in. o usługę Microsoft Audience Network, która za pomocą pracy sztucznej inteligencji pozwala jak najlepiej dopasować ofertę reklamową do preferencji klienta. Poza tym nazwa Bing wciąż wielu osobom nic nie mówi, a o Microsofcie wiedzą wszyscy.
Firma podaje, że proces rebrandingu zostanie zakończony w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Strony i aplikacje otrzymają nowe nazwy oraz nową identyfikację graficzną.