Facebook Gaming trafił na iOS... tyle że bez gier

Facebook Gaming trafił na iOS... tyle że bez gier

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/10/2020, 12:32 PM

Liczba odsłon: 2744

Apple nie jest gotowy na streaming gier. Przed weekendem pisaliśmy o odrzuceniu usługi xCloud przez Apple z powodu jego restrykcyjnych zasad. Wygląda na to, że nie tylko Microsoftowi ciężko wejść ze streamingiem gier na iOS. Podobny los spotkał Google Stadia i Facebook Gaming. Ten ostatni ujawnia szczegóły tego odrzucenia.

Facebook Gaming, początkowo głównie usługa livestreamingowa podobna do Twitcha lub Mixera, zawiera też minigry, w które mogą zagrać użytkownicy. Oczywiście na Androidzie. Owe małe gry zostały bowiem usunięte z wersji na iPhone'a i iPada po tym, jak Apple przez kilka miesięcy wysyłał Facebookowi listy odrzucające.

Niestety, musieliśmy całkowicie usunąć funkcjonalność grania, by uzyskać od Apple zatwierdzenie samodzielnej apki Facebook Gaming — co oznacza, że użytkownicy iOS mają gorsze doświadczenie od tych używających Androida. Skupiamy się na tworzeniu społeczności dla ponad 380 milionów ludzi, którzy grają w gry na Facebooku każdego miesiąca — niezależnie, czy Apple zezwala na nie w samodzielnej aplikacji, czy nie.
— Sheryl Sandberg, COO w Facebook

Odrzucenie ze strony twórcy iOS zostało uwzględnione w wytycznych App Store w wersji 4.7. Facebook Gaming otrzymał oznaczenie usługi, której głównym celem jest granie w gry wideo. Mimo że Facebook udowodnił, iż tylko 5% użytkowników aktywnie spędza czas na graniu w usłudze, Apple odmówił zmiany stanowiska. Nie jest to pierwszy raz, gdy Facebook musi wycofać gry z iOS. Już wcześniej wydawca iOS miał problemy z minigrami dostępnymi w podstawowej aplikacji Facebooka.

Wygląda na to, że dla Apple ważniejsze jest trzymanie się surowego regulaminu niż zadowolenie użytkowników. Zawartość, która w Windows, Xbox i na Androidzie przechodzi bez problemu, jest blokowana przez Apple. Przy tym firma stosuje podwójne standardy, wymagając oddzielnej weryfikacji każdej streamowanej gry, jednocześnie nie weryfikując z osobna każdego utworu w Spotify czy filmu na YouTube — a przecież wszystko to trafia na urządzenia w ten sam sposób.

Źródło: https://mspoweruser.com/facebook-gaming-ios-nogames-condemn-apple-policies/

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia