71% użytkowników dało kciuka w górę odpowiedziom Czatu Bing

71% użytkowników dało kciuka w górę odpowiedziom Czatu Bing

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/16/2023, 6:30 PM

Liczba odsłon: 1373

Odpowiedzi generowane przez sztuczną inteligencję opartą na technologii ChatGPT potrafią naprawdę zdumiewać... w pozytywnym sensie. Pozytywne recenzje zbiera nie tylko sama aplikacja, ale również jej rozszerzona implementacja w wyszukiwarce Bing i przeglądarce Edge. Po tygodniu jej testów Microsoft podzielił się wnioskami.

Nieco ponad tydzień temu Microsoft oficjalnie ogłosił i oddał do testów całkiem nowe, oparte na AI produkty: silnik wyszukiwania Bing, przeglądarkę Edge i zintegrowany Czat. Te towarzyszące użytkownikowi technologie mają dostarczać lepsze wyniki wyszukiwania, pełniejsze odpowiedzi na pytania oraz nowe doświadczenie czatu, w którym możemy za pomocą naturalnego języka prowadzić rozmowy ze sztuczną inteligencją.

Wspomniane integracje zostały oddane do użytku w ograniczonej wersji zapoznawczej (limited preview) w 169 krajach. Dzięki temu Microsoft może zebrać autentyczny feedback i móc ulepszyć produkt zgodnie ze swoją wizją — aby nie był to zamiennik czy substytut silnika wyszukiwania, ale raczej narzędzie do lepszego zrozumienia świata. Jakie zatem pojawiły się wnioski po 7 dniach testów?

Po pierwsze, zaobserwowaliśmy rosnące zaangażowanie w tradycyjnych wynikach wyszukiwania, a także wraz z nowymi funkcjami, takimi jak odpowiedzi z podsumowaniami, nowe doświadczenie czatu i narzędzia do tworzenia treści. W szczególności feedback dotyczący tych odpowiedzi wygenerowanych przez nowy Bing był w większości pozytywny, a 71% z was przyznało odpowiedziom opartym na AI "kciuk w górę". Widzimy zdrowe zaangażowanie w funkcji czatu z wieloma pytaniami zadawanymi podczas sesji, aby odkryć nowe informacje.

Następnie otrzymaliśmy dobry feedback o tym, jak to usprawnić. Jest to spodziewane, bowiem jesteśmy osadzeni w rzeczywistości i wiemy, że musimy uczyć się od prawdziwego świata, zachowując bezpieczeństwo i zaufanie. Jedynym sposobem ulepszania produktów, takich jak ten, w których doświadczenie użytkownika jest tak różne od czegokolwiek, co ktokolwiek wcześniej widział, jest posiadanie ludzi, takich jak wy, używających produktu i robiących dokładnie to, co wy wszyscy robicie. Wiemy, że musimy to budować w otwarciu przed społecznością. Nie może to być robione samotnie w laboratorium. Wasz feedback o tym, co uznaliście za cenne, a co nie, i jakie są wasze preferencje dotyczące tego, jak produkt powinien się zachowywać, mają krytyczne znaczenie na tym etapie powstawania.

— Microsoft

Microsoft podzielił się też innymi wnioskami i planami. Między innymi firma zamierza 4x zwiększyć ilość bazowych danych, które wysyła do modelu, a także rozważa dodanie przełącznika, który zapewni użytkownikom więcej kontroli nad precyzją vs. kreatywnością odpowiedzi. Na uwagę zasługuje też problem z powtarzaniem się czy udzielaniem nieprecyzyjnych odpowiedzi w dłuższych sesjach (np. powyżej 15 pytań), w których model może się gubić. Wreszcie firma bierze pod uwagę pomysły na funkcje użytkowników, takie jak bookowanie lotów, wysyłanie e-maili czy udostępnianie świetnych wyszukań/odpowiedzi. Możliwe, że pojawią się one w przyszłych wydaniach.

Źródło: https://blogs.bing.com/search/february-2023/The-new-Bing-Edge-%E2%80%93-Learning-from-our-first-week/

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia