Gry natywne dla chmury postrzegane są jako nowy rozdział w ewolucji gamingu. Chmura już nie tylko będzie wirtualizować tradycyjne pecety i konsole, ale zaoferuje deweloperom gier praktycznie nieograniczone możliwości. Nad grami tego typu zamierza pracować sam Microsoft, a pierwsze partnerstwo zostało właśnie ogłoszone.
W związku ze wczorajszym wydarzeniem Xbox & Bethesda Games Showcase Microsoft ogłosił, że nawiązał partnerstwo, którego efektem będzie gra o niespotykanej dotychczas jakości dzięki wykorzystaniu chmury obliczeniowej.
Ogłaszamy dziś partnerstwo między Xbox Game Studios a Kojima Productions, aby stworzyć grę wideo na Xboksa, jakiej nikt jeszcze do tej pory nie doświadczył ani nie widział, wykorzystując moc chmury. Hideo Kojima jest jednym z najbardziej innowacyjnych i kreatywnych umysłów w branży i nie możemy się doczekać, by podzielić się tym, co nasze zespoły będą wspólnie tworzyć.
— Will Tuttle, Xbox Wire Editor in Chief
W tym roku Microsoft zakomunikował utworzenie "New Cloud Gaming Organization", specjalnego działu wydawniczego, który skupi się na produkcjach natywnych dla chmury. Będą to gry, jak można powiedzieć, cloud-first, czyli uruchamiane w pierwszej kolejności w chmurze i najprawdopodobniej niedostępne poza nią. Gry tego typu będzie można jedynie streamować — tak jak w dzisiejszym Xbox Cloud Gaming.
Różnica polegać będzie jednak na tym, że dla każdej z obecnie dostępnych gier w chmurze natywną platformą jest konsola i/lub PC, natomiast gry cloud-native nie muszą przejmować się ograniczeniami tych pojedynczych urządzeń konsumenckich. Dlatego też Microsoft zapowiada widoki i wrażenia, jakich jeszcze w świecie gamingu nie było.