18 listopada minęło 12 lat od wydania Minecrafta, a ten nie przestaje być absolutnym fenomenem. W poprzednich latach pisaliśmy o jego rekordach sprzedaży (100 mln kopii w 2016 roku i 200 mln w 2020). Najświeższe dane mówią już o 300 milionach, co nadal utrzymuje Minecrafta na 1. miejscu najlepiej sprzedających się gier w historii. Okazuje się, że po tych latach tytuł wciąż nieźle zarabia.
Minecraft z 300 milionami sprzedanych egzemplarzy (dane z października) to najlepiej sprzedająca się gra w historii. Do jej wyniku daleko jest nawet jego najbliższym rywalom: GTA V (190 mln), Tetris (EA, 100 mln) i Wii Sports (82,9 mln). Mimo to tytuł nadal przynosi twórcom spore dochody. Mimo że Mojang Studios i Microsoft nie podali oficjalnie żadnej sumy, to wygadał się na jej temat jeden z deweloperów na LinkedIn (to już chyba standard). Niejaki Jeff Y. w latach 2021-2022 pełnił stanowisko Game Developera, a od września 2022 — Lead Game Developera w Minecraft. Na swoim profilu opisuje on, na czym polegała jego rola i przy okazji rzuca konkretną sumą.
Korzystając z C++ i szeregu innych języków, rozwinąłem kluczowe funkcje i naprawiłem wiele bugów na różnych platformach, w tym na konsolach do gier, dla jednej z największych Live Service Games z 160+ milionami aktywnych graczy miesięcznie, co prowadziło do wzrostu zaangażowania, jakości i utrzymania użyteczności, pomagając osiągać nasz roczny dochód $100M+ — pisze deweloper.
W przeciwieństwie do większości gier, zwłaszcza tak wiekowych, liczba aktywnych graczy w Minecraft nie spada, a rośnie! W 2018 roku grało w niego rekordowe 74 mln osób miesięcznie, a w 2020 roku było to już 154 mln aktywnych graczy. Teraz mówi się już o ponad 160 milionach, co tylko potwierdza wyjątkowy fenomen Minecrafta.
Źródło: https://mspoweruser.com/minecraft-annual-revenue-100-million/