„Każdy z regionów miał inne rozwiązanie do rejestracji środków trwałych oraz własne podejście do ich rozliczania i księgowania. Problematyczna była nie tyle liczba koniecznych modyfikacji, co uzgodnienie spójnych zasad konfigurowania profili księgowania. Doliczyliśmy się 50 tysięcy środków trwałych. Było ich znacznie więcej, niż spodziewaliśmy się znaleźć w instytucji finansowej” – powiedział Wojciech Karwowski, kierownik projektu z ramienia firmy Columbus Polska, która zajęła się wdrożeniem systemu. „Mamy za sobą pierwszy, najtrudniejszy etap prac. Teraz możemy spokojnie przejść do analizy oraz zbierać wnioski i pomysły na optymalizację” - dodaje Józef Beźnicki, Dyrektor Departamentu Rozwoju Technologii Informatycznych w BRE Bank SA.
Dzięki wdrożonemu systemowi BRE Bank zyskał możliwość centralnego gromadzenia danych i dostępu do nich w dowolnym momencie, co pozwala na efektywne zarządzanie majątkiem rozlokowanym na terenie całego kraju. Wdrożenie zaowocowało również ujednoliceniem definicji i metod zarządzania środkami trwałymi w różnych regionach, a także konstrukcji profili księgowania. Centrala ma łatwy i wygodny dostęp do podstawowych danych każdego środka trwałego i elementu wyposażenia, generowanych w poszczególnych oddziałach firmy. Zyskała również narzędzie automatyzujące sprawozdawczość obowiązkową w dziedzinie środków trwałych.