Microsoft Copilot Studio pozwala użytkownikom enterprise budować agenty AI w interfejsie low-code i z użyciem tysięcy gotowych łączników. Agenty mogą działać niezależnie, inicjować zdarzenia i nie tylko. Dziś gigant z Redmond ogłosił, że nowe możliwości tworzenia agentów trafią do Copilot Studio w listopadzie.
Jedną z nowości zmierzających do Copilot Studio są autonomiczne wyzwalacze (triggery). Za ich pomocą agenty mogą automatycznie odpowiadać na zdarzenia pochodzące z różnych narzędzi, systemów oraz baz danych, a następnie inicjować zadania. Mogą one być zaplanowane do uruchamiania się co godzinę, codziennie, co tydzień lub co miesiąc. Agenty Copilota mogą tworzyć dynamiczne plany w locie, aby obsługiwać i wykonywać zadania. W razie potrzeby użytkownicy mogą przeanalizować leżącą u ich podstaw logikę, w tym kluczowe szczegóły, kroki i zaangażowane systemy. Może to okazać się pomocne przy debugowaniu agenta Copilota.
Nowa karta "Aktywność" w Copilot Studio pozwoli firmom uzyskiwać dostęp do kompletnych logów dotychczasowych przebiegów agentów, obejmujących śledzenie postępów, identyfikację bloków, analizę trendów i przegląd wcześniejszych decyzji podjętych przez agenty. Microsoft poinformował, że agenty Copilot Studio używają różnych modeli bazowych, w tym nowych z serii OpenAI o1, do zaawansowanego przetwarzania zadań dotyczących złożonych problemów.
Microsoft ogłosił ponadto 10 nowych agentów dla Dynamics 365, które będą wspomagać zespoły sprzedaży, obsługi, finansów i łańcucha dostaw, w tym: Sales Qualification Agent, Sales Order Agent, Supplier Communications Agent, Financial Reconciliation Agent, Account Reconciliation Agent, Time and Expense Agent, Customer Intent Agent, Customer Knowledge Management Agent, Case Management Agent oraz Scheduling Operations Agent.
Te autonomiczne agenty zostaną wydane w publicznej wersji zapoznawczej jeszcze w tym roku, a ich ogólną dostępność przewiduje się na 2025 rok.