Zmiana źródła danych w aplikacji Common Data Service

Zmiana źródła danych w aplikacji Common Data Service

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 3/11/2018, 12:00 AM

Liczba odsłon: 2622

W tym poradniku zajmiemy się zmianą źródła danych z jednostki Common Data Service na listę niestandardową programu SharePoint. Zrobimy to z poziomu aplikacji PowerApps Studio dla systemu Windows 10, którą możemy za darmo pobrać ze Sklepu.

Po otwarciu aplikacji PowerApps Studio logujemy się do naszego konta Office 365 i upewniamy się, że znajdujemy się w odpowiednim środowisku. Jeżeli tak, przechodzimy do kategorii Otwórz i odnajdujemy tam naszą aplikację, którą przed otwarciem musimy pobrać z chmury.

Pobieranie aplikacji z chmury

Po pobraniu aplikacja uruchamia się w trybie podglądu. Żeby przejść do edycji, klikamy ekran prawym przyciskiem myszy i wybieramy polecenie Edytuj. Jeżeli aplikacji nie uruchomi się automatycznie, klikamy ikonę ołówka z prawej strony ekranu przy elemencie na liście.

Edycja aplikacji

Po uruchomieniu trybu edycji musimy się upewnić, że panel ekranów aplikacji działa w trybie drzewa, po czym zaznaczyć pozycję BrowseGallery1, czyli galerię. Ta kontrolka PowerApps odpowiada za przeglądanie elementów zapisanych w źródle danych. Aktualnie dane te pochodzą z wybranej wcześniej jednostki Common Data Service.

Aplikacja z danymi pochodzącymi z jednostki Common Data Service

Po zaznaczeniu kontrolki BrowseGallery1 skupiamy się na panelu konfiguracji z prawej strony okna aplikacji i kategorii Właściwości. Tutaj odnajdujemy sekcję Dane, która odpowiada za pobieranie danych ze źródła. Aktualnie, w naszym przypadku, jest to jednostka Sprawa pochodząca z bazy Common Data Service.

Sekcja właściwości kontroki BrowseGallery1

Po kliknięciu elementu Sprawa z lewej strony panelu właściwości zostanie wysunięty panel konfiguracji danych. Z jego poziomu możemy zmienić źródło danych, układ galerii i kilka innych opcji, ale nas interesuje przede wszystkim źródło danych. W panelu rozwijamy listę Źródło danych i wybieramy polecenie Dodaj źródło danych.

Sekcja połączeń ze źródłami danych

Jeżeli wcześniej, pracując z usługą PowerApps, nie ustanowiliśmy połączenia z programem SharePoint należącym do naszej organizacji, to teraz takie połączenie należy utworzyć. Pozostając w tym samym panelu, klikamy polecenie Nowe połączenie i na kolejnej liście odnajdujemy element SharePoint.

Połączenie z programem SharePoint

Na kolejnym ekranie wybieramy metodę łączenia z danymi. Zalecanym rozwiązaniem jest wybór połączenia bezpośredniego i taki też wybieramy. Następnie poniżej klikamy polecenie Utwórz. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie adresu witryny zespołu w programie SharePoint. Po wprowadzeniu adresu klikamy polecenie Przejdź. Po krótkiej chwili usługa PowerApps nawiąże połączenie z witryną i będziemy mogli wybrać listę, która stanie się źródłem danych naszej aplikacji. Następnie klikamy polecenie Połącz.

Połączenie z programem SharePoint

Po synchronizacji źródło danych zostanie zmienione dla całej aplikacji na wskazaną przez nas listę niestandardową programu SharePoint. Aplikacja powinna wyglądać tak jak na poniższych zrzutach ekranu.

Aplikacja PowerApps z danymi z listy SharePoint

Aplikacja PowerApps z danymi z listy SharePoint

Po zakończonej edycji aplikacji musi ona zostać zapisana i opublikowana. Przechodzimy do menu Plik, kategorii Zapisz i klikamy polecenie zapisania aplikacji. Następnie klikamy polecenie Publikuj i na kolejnym ekranie potwierdzamy chęć opublikowania programu.

Publikownie aplikacji w firmowej chmurze

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia