Podczas tworzenia i zarządzania aplikacjami może dojść do sytuacji, kiedy zapiszemy i opublikujemy wersję zawierającą błędy, przez które dany program będzie działał niepoprawnie lub nie będzie można go uruchomić. Będąc administratorem aplikacji usługi PowerApps i zapisując je w chmurze, mamy dostęp do historii wprowadzonych zmian. Dzięki temu w razie potrzeby możemy zapoznać się z działaniem starszych wersji i przywrócić tę stabilną oraz pozbawioną błędów. W tym poradniku omówimy, jak to zrobić.
- Otwieramy witrynę web.powerapps.com.
- Logujemy się do usługi poświadczeniami naszego konta Office 365.
- Z poziomu panelu nawigacyjnego przechodzimy do kategorii Aplikacje.
- Na liście aplikacji odnajdujemy potrzebny nam element i przechodzimy do widoku szczegółowego, klikając menu opcji dodatkowych oznaczone wielokropkiem i klikamy pozycję Szczegóły.
- Przechodzimy do kategorii Wersje.
W tym miejscu możemy zapoznać się z aktualnie opublikowaną wersją aplikacji. Dostępne tu informacje to numer wersji, data i godzina modyfikacji, imię i nazwisko osoby edytującej program, numer wersji usługi PowerApps, status publikacji oraz komentarze. Dostępne akcje to przywrócenie wybranej wersji programu oraz usunięcie. Co zrobić, aby przywrócić daną wersję aplikacji?
- Na liście wersji odnajdujemy odpowiadającą nam pozycję.
- Klikamy polecenie Przywróć.
- W nowym oknie musimy potwierdzić chęć przywrócenia wersji. Jesteśmy też informowani, że przywrócona wersja zostanie zapisana na liście jako kolejna pozycja. Ponownie klikamy polecenie Przywróć.
- Przywróca wersja aplikacji musi zostać jeszcze opublikowana. Przy nowej pozycji na liście klikamy polecenie Opublikuj tę wersję.
- Potwierdzamy chęć opublikowania przywróconej wersji, ponownie klikając polecenie Opublikuj tę wersję.
Po krótkiej synchronizacji danych w firmowej chmurze przywrócona wersja aplikacji staje się dostępna dla współpracowników, którym program został wcześniej udostępniony.