Aplikacje w usłudze PowerApps możemy tworzyć dla poprawy wygody naszej pracy lub pracy całego zespołu. Każda nowa aplikacja po zakończonej konfiguracji i zapisaniu jest automatycznie publikowana w chmurze organizacji, ale na tym etapie tylko my jako autorzy mamy do niej dostęp i dopiero udostępnienie aplikacji sprawi, że pozostali współpracownicy będą mogli z niej korzystać. Ważne jest, aby pamiętać, że każda kolejna edycja aplikacji wymaga już ręcznego opublikowania. Dopóki tego nie zrobimy, w zasobach chmury dostępna będzie ostatnia opublikowana wersja.
Jak opublikować nową wersję aplikacji PowerApps?
- Po wprowadzeniu zmian w aplikacji otwieramy menu Plik.
- Przechodzimy do kategorii Zapisz.
- Zapisujemy zmiany.
- Zamykamy edycję aplikacji.
- Na stronie web.powerapps.com przechodzimy do kategorii Aplikacje.
- Przechodzimy do szczegółowego widoku programu, otwierając menu opcji dodatkowych i klikając element Szczegóły.
- Na ekranie widoku szczegółowego przechodzimy do kategorii Wersje.
- Na liście wersji aplikacji odnajdujemy najnowszą możliwą do opublikowania i klikamy polecenie Opublikuj tę wersję.
- W nowym oknie potwierdzamy chęć publikacji, ponownie klikając polecenie Opublikuj tę wersję.
Po krótkiej synchronizacji danych nowa wersja aplikacji staje się publiczna i dostępna dla osób, którym program został udostępniony. Jednak jeżeli wcześniej nie udostępniliśmy aplikacji, to:
- Znajdując się na ekranie widoku szczegółowego, przechodzimy do kategorii Udostępnij.
- W polu tekstowym wprowadzamy imię i nazwisko lub adres e-mail osoby, której chcemy udostępnić aplikację. Zatwierdzamy klawiszem Enter lub PowerApps zaakceptuje użytkownika automatycznie.
- Na liście osób mających dostęp do aplikacji konfigurujemy poziom uprawnień. Do wyboru mamy dwie opcje:
- Może używać – użytkownik może korzystać z udostępnionej mu aplikacji;
- Można edytować – użytkownik może edytować, zapisywać i publikować aplikacje oraz udostępniać je kolejnym osobom.
- Udostępnianie kończymy, klikając polecenie Zapisz.