Microsoft przedstawił dzisiaj zestaw nowych ikon dla Office. Te jednak zostaną udostępnione dopiero w następnych miesiącach, a tymczasem skupiamy się na zmianach dużo mniej odległych w czasie. Chodzi o listopadową aktualizację Office 365, która wnosi do pakietu całkiem niezły bagaż zmian do aplikacji Word, Outlook, PowerPoint i Teams. Nowe funkcje pozwolą nam się lepiej skupić i tworzyć bogatsze, bardziej angażujące treści. Przyjrzyjmy się im bliżej!
Inteligentne oznaczanie rzeczy do zrobienia w Wordzie
Kiedy piszemy tekst w Wordzie, często zdarza się tak, że chcemy do danego fragmentu jeszcze powrócić lub zostawić to miejsce do późniejszej edycji dla innych. Aby nie męczyć się później z szukaniem, możemy ten fragment jakoś zaznaczyć - kolorem, rzędem znaków X czy funkcją komentarza. Sposobów jest wiele i jedne są bardziej toporne, inne bardziej funkcjonalne. To-Do w kontekście Worda jest bez wątpienia funkcjonalny i - co najważniejsze - inteligentny. Dzięki tej funkcji Word sam zrozumie, kiedy ma do czynienia z takim "placeholderem". Przykładowo, użytkownik może napisać TODO: skończyć tę sekcję albo <<wstaw tu zakończenie>>, a Word rozpozna te oznaczenia i doda do listy w panelu, który pomoże nam szybko odnaleźć takie oznaczenia.
Obok oznaczeń typowo "do zrobienia" wspierane jest również @wzmiankowanie. Oznacza to, że możemy wspomnieć o którymś z naszych kontaktów i go w ten sposób oznaczyć, aby przykładowo wprowadził w danym miejscu dokumentu zmiany. To jednak na razie tylko początek. Microsoft zapowiada, że w najbliższych miesiącach rozwinie funkcjonalność To-Do o rozpoznawanie wielu różnorodnych sugestii. Jeśli np. napiszemy <<tutaj wstawić wykres sprzedaży>>, Word użyje Microsoft Search, aby zasugerować właściwe treści. Microsoft Search jest potężnym narzędziem wyszukiwania, obejmującym wszystkie dostępne nam materiały w Windows 10 i Office 365. Dzięki temu nie będziemy musieli przedzierać się przez dziesiątki folderów, by znaleźć właściwy plik - wystarczy, że o nim napiszemy, a AI zajmie się resztą!
Inteligentne oznaczanie jest dostępne dziś dla Office Insiderów na komputerach Mac. Wszyscy pozostali subskrybenci Office 365 otrzymają do niej dostęp niebawem. Więcej o tej funkcji pisaliśmy już tutaj. Warto nadmienić, że mimo angielskiej nazwy (To-Do lub TODO:) funkcja nie jest tożsama z aplikacją Microsoft To-Do, o której więcej przeczytacie poniżej.
Godziny ciszy w Microsoft Teams na Androida i iOS
Zaktualizowana aplikacja mobilna Teams pozwala nam zachować większą produktywność, pracując na telefonie. Funkcja godzin ciszy zapewnia, że aplikacja nie będzie wysyłać nam powiadomień wypychanych (push) w określonym przez nas przedziale godzinowym, dzięki czemu nie będą nam one przeszkadzać.
Godziny ciszy są już obecne w aplikacji Teams na Androida i iOS.
Zarządzanie zadaniami w Outlook w przeglądarce
Zaktualizowany widok Zadania w nowym Outlook w przeglądarce pozwala nam teraz dodawać zadania, przeciągając i upuszczając e-mail do panelu Zadania, a także z panelu Zadania do Kalendarza. Zadania te podążają za nami do aplikacji Microsoft To-Do.
Nowe możliwości funkcji Zadania zaczną być udostępniane w grudniu tym użytkownikom, którzy wybrali nową wersję przeglądarkowego Outlooka.
Więcej sposobów logowania do poczty Outlook w przeglądarce
Microsoft otrzymał feedback od użytkowników, którzy prosili o łatwiejsze sposoby logowania do przeglądarkowego Outlooka. Użytkownicy z kontami Office 365, którzy używają przeglądarkowej wersji klienta poczty, będą mogli zalogować się na swoje służbowe lub szkolne konta za pośrednictwem strony www.outlook.com (ten adres z pewnością łatwo jest zapamiętać). Po zalogowaniu na niej Outlook przekieruje ich na stronę logowania ich organizacji, na której będą już dostępne wcześniej wprowadzane adresy e-mail. Z tego miejsca przechodzimy przez proces logowania naszej organizacji.
Nowy sposób logowania do poczty stanie się dostępny dla użytkowników Office 365 w grudniu.
Poprawianie słownictwa i gramatyki w PowerPoint
Nasi Czytelnicy mogą pamiętać funkcję Editor, która asystuje użytkownikowi w ostatnich etapach pracy nad dokumentem, dostarczając zaawansowanych narzędzi edytujących. Dzięki maszynowemu uczeniu i przetwarzaniu języka naturalnego Editor dostarcza sugestii, które pomogą w ulepszeniu warsztatu pisarskiego. Początkowo funkcja podkreśla i wyszczególnia niejasne sformułowania lub nazbyt złożone konstrukcje, proponując lżejsze odpowiedniki. Coś w sam raz dla grafomanów - koniec z laniem wody! Editor jest usługą działającą w chmurze i będzie ulepszany wraz z upływem czasu.
Editor oferuje narzędzia do korekcji składni, pisowni i stylistyki, a także pomaga znaleźć synonimy (coś w sam raz dla copywriterów). Z aplikacją PowerPoint zostanie on zintegrowany w grudniu tego roku i w tej formie stanie się dostępny dla wszystkich użytkowników z subskrypcją Office 365.
Inne nowości
Microsoft wymienia też inne nowości, które zagościły w Office 365: integracja Microsoft Forms z PowerPoint; dostępność inteligentnych funkcji (identyfikowanie rozmówców na wideo, zamiana tekstu na mowę, tworzenie podpisów, wyszukiwanie w transkrypcjach i obsługa znaczników czasowych) dla subskrybentów Office 365 w planach Enterprise, Firstline Worker i Education poprzez Microsoft Stream; wsparcie dla Windows Hello i urządzeń FIDO2 przy logowaniu na konto Microsoft w przeglądarce Edge oraz dostępność Office Customization Tool dla administratorów IT.