Ostatni problem z połączeniami rozwiązany w aktualizacji zbiorczej Windows 10

Ostatni problem z połączeniami rozwiązany w aktualizacji zbiorczej Windows 10

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 4/1/2020, 10:55 AM

Liczba odsłon: 3599

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o problemie z połączeniami w Teams, Office, Outlook, IE i Edge, który występował w Windows 10 z aktualizacjami z 25 i 27 lutego oraz nowszymi. Objawiał się on dwojako: poprzez wskazanie ograniczonego połączenia lub jego braku w obszarze powiadomień w przypadku korzystania z proxy i VPN oraz brakiem dostępu do Internetu poprzez aplikacje używające WinHTTP lub Winlnet. Usterki te zostały naprawione w aktualizacjach dla wszystkich dotkniętych nimi wersji Dziesiątki.

Okazuje się, że nie musieliśmy czekać aż do kwietniowego Patch Tuesday. Aktualizacja niezwiązana z bezpieczeństwem ukazała się szybciej. Wprowadza ona tylko jedną poprawkę:

  • Rozwiązano problem, który mógł powodować wyświetlanie stanu ograniczonego połączenia lub jego braku w Network Connectivity Status Indicator (NCSI) w obszarze powiadomień na urządzeniach korzystających z ręcznie lub automatycznie skonfigurowanego proxy, zwłaszcza z virtual private network (VPN). Ponadto usterka mogła uniemożliwiać niektórym urządzeniom połączenie z Internetem poprzez aplikacje używające WinHTTP lub Winlnet.

Poprawka ta została udostępniona w następujących aktualizacjach:

  • November 2019 Update (1909): KB4554364 (OS Build 18363.753)
  • May 2019 Update (1903): KB4554364 (OS Build 18362.753)
  • October 2018 Update (1809): KB4554354 (OS Build 17763.1132)
  • April 2018 Update (1803): KB4554349 (OS Build 17134.1401)
  • Fall Creators Update (1709): KB4554342 (OS Build 16299.1776)

Poprawka ukazała się poza miesięcznym cyklem aktualizacji głównie dlatego, że w ostatnim okresie wzrosło zapotrzebowanie na usługi online, szczególnie te przeznaczone do współpracy i komunikacji. Ważne jest więc, by dostęp do nich pozostawał niezakłócony.

Aktualizacja 02.04.2020: aktualizacja może wywoływać problemy z łącznością Wi-Fi. Szczegóły opisujemy tutaj.

Źródło: https://support.microsoft.com/en-us/help/4554364

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia