To prawdziwa ironia losu. Gdy w ostatnim okresie wzrosło użycie usług online — szczególnie tych przeznaczonych do współpracy — dostęp do nich stał się utrudniony lub wręcz niemożliwy w przypadku korzystania z proxy, zwłaszcza z VPN. Problem występuje od czasu aktualizacji zbiorczych z 25 i 27 lutego. Wciąż trwają prace nad poprawką.
Choć na polskiej stronie historii aktualizacji nadal widnieje informacja, że Microsoft nie ma obecnie żadnych informacji o występowaniu problemów z tą aktualizacją, to dokładny opis problemu znajduje się w wersji angielskiej. A brzmi on tak:
Urządzenia korzystające z ręcznie lub automatycznie skonfigurowanego proxy, zwłaszcza z virtual private network (VPN), mogą pokazywać stan ograniczonego połączenia lub jego braku w Network Connectivity Status Indicator (NCSI) w obszarze powiadomień. Może się to zdarzyć po połączeniu bądź rozłączeniu z VPN albo też po zmianie stanu między tymi dwoma. Urządzenia tym dotknięte mogą też mieć problemy z dostępem do Internetu poprzez aplikacje używające WinHTTP lub Winlnet. Przykłady aplikacji, które mogą być tym dotknięte na urządzeniach z tym stanem, to między innymi Microsoft Teams, Microsoft Office, Microsoft Office 365, Microsoft Outlook, Internet Explorer 11 i niektóre wersje Microsoft Edge.
Tymczasowe obejście problemu polega na ponownym uruchomieniu komputera. Microsoft powiadomił, że pracuje nad rozwiązaniem i udostępni je w aktualizacji, gdy już będzie gotowe. Problem występuje od czasu aktualizacji z 25 i 27 lutego. Występuje także w późniejszych aktualizacjach zbiorczych wersji 1909, 1903, 1809, 1803 oraz 1709. Nie został zidentyfikowany w chwili ich wydania, dlatego na listach zmian pojawił się później.
O ile w międzyczasie Microsoft nie udostępni samodzielnej poprawki, to najszybciej może ona trafić do Patch Tuesday, który przypada na 14 kwietnia.