Na rynku oprogramowania dostępnych jest sporo aplikacji, których głównym zadaniem jest obsługa poczty e-mail. Niewykluczone więc, że zaciekawieni którąś z nich, czy to z przypadku czy z polecenia, zdecydujemy się ją wypróbować. Niestety, nie wszystkie programy mają od razu odpowiednio skonfigurowane ustawienia, w związku z czym potrzebne nam będą informacje dotyczące serwera poczty przychodzącej i wychodzącej. Aby je znaleźć, należy:
- Zalogować się do usługi Outlook w Office 365.
- Teraz należy kliknąć przycisk Ustawienia (koło zębate), a następnie wybrać z sekcji Ustawienia aplikacji opcję Poczta.
- Gdy to zrobimy, z lewej strony pojawi nam się pełny panel opcji - my wybieramy pozycję POP i IMAP.
Teraz wystarczy wprowadzić do naszej aplikacji odpowiednie nazwy serwerów, numery portów i wybrać metodę szyfrowania. Gotowe! Teraz nasza aplikacja automatycznie dokończy konfigurację i zsynchronizuje maile, a my będziemy mogli korzystać z naszej poczty na zewnętrznym programie.