Microsoft Loop to nowa platforma, która pozwala tworzyć i udostępniać treści w sposób interaktywny i elastyczny. Składniki Loop to elementy, które można wstawiać do różnych aplikacji, takich jak Teams, Outlook czy OneNote, aby skorzystać z ich funkcjonalności. Składniki Loop mogą być np. tabelami, listami, notatkami czy ankietami.
W tym artykule dowiesz się, jak używać składników Loop w Microsoft Teams, czyli jednej z najpopularniejszych aplikacji do komunikacji i współpracy zespołowej. Dzięki składnikom Loop możesz łatwo tworzyć i edytować treści wspólnie z innymi członkami zespołu, bez konieczności przełączania się między różnymi oknami i aplikacjami. Składniki Loop są zintegrowane z Teams, więc możesz je łatwo znaleźć, wstawić, udostępnić współpracownikom.
W dalszej części artykułu przedstawimy, jak:
- dodawać składniki Loop do Teams,
- edytować i formatować składniki Loop w Teams,
- współpracować nad składnikami Loop w Teams.
Zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem i odkrycia, jak składniki Loop mogą ułatwić Ci i Twojemu zespołowi pracę nad treściami.
Jak dodać składniki Loop do czatu w aplikacji Teams?
- Aby przystąpić do pracy ze składnikami Loop podczas prywatnego czatu w Teams, należy najpierw w polu tekstowym czatu kliknąć ikonkę aplikacji Loop.
- Po jej kliknięciu wyświetli się lista możliwych typów składników do użycia. O to one:
- Lista punktowana.
- Lista kontrolna.
- Tablica Kanban.
- Lista numerowana.
- Akapit.
- Śledzenie projektu.
- Pytania i odpowiedzi.
- Tabela.
- Tabela głosowania.
- Lista zadań.
- Po wybraniu typu, pusty składnik zostanie wstawiony do pola tekstowego. W tym momencie możemy zdefiniować podstawowe parametry i treści składnika, takie jak: tytuł, opis, nazwy kolumn (w tabelach), czy nawet wprowadzić pierwsze treści.
- Po wstępnym przygotowaniu składnika wysyłamy go do naszego rozmówcy, tak samo jak wysyłamy wiadomość w czacie.
- I to tyle! Użycie składnika Loop jest bardzo przystępne i szybkie. Teraz możemy już kontynuować pracę w obrębie składnika Loop z naszym rozmówcą w Teams.
Jak dodać składniki Loop do kanału zespołowego w aplikacji Teams?
- Aby przystąpić do pracy ze składnikami Loop w zespołowym kanale, należy najpierw przejść do właściwego zespołu i kanału w jego obrębie, a następnie w odpowiedzi na wybrany wątek (lub też podczas tworzenia nowego wpisu) w polu tekstowym kliknąć ikonkę aplikacji Loop.
- Po jej kliknięciu wyświetli się lista możliwych typów składników do użycia.
W odróżnieniu od czatu, w zespołach mamy o dwa składniki więcej. Wyróżniliśmy je pogrubioną czcionką.
- Lista punktowana.
- Lista kontrolna.
- Kod.
- Tablica Kanban.
- Lista numerowana.
- Akapit.
- Śledzenie projektu.
- Pytania i odpowiedzi.
- Retrospektywa zespołu.
- Tabela.
- Tabela głosowania.
- Lista zadań.
- Po wybraniu typu, pusty składnik zostanie wstawiony do pola tekstowego. W tym momencie możemy zdefiniować podstawowe parametry i treści składnika, takie jak: tytuł, opis, nazwy kolumn (w tabelach), czy nawet wprowadzić pierwsze treści.
- Po wstępnym przygotowaniu składnika wysyłamy go wszystkich członków kanału, tak samo jak wysyłamy wiadomość.
- I to tyle! Użycie składnika Loop jest bardzo przystępne i szybkie. Teraz możemy już kontynuować pracę w obrębie składnika Loop z naszym zespołem w Microsoft Teams.
Jak współpracować nad składnikami Loop?
- Współpraca w składnikach Loop jest bardzo prosta. Przypomina pracę na żywo w dokumentach Word, czy arkuszach Excel.
- Każdy członek czatu ma dostęp do wstawionego składnika Loop i widzi na bieżąco wszystkie zmiany wprowadzane przez siebie i inne osoby.
- Wystarczy kliknąć właściwe miejsce w treści składnika i wprowadzić swoje dane, edytować istniejące, czy dokonać innych pożądanych zmian.
- Wszystkie dane są automatycznie zapisywane w pliku składnika Loop. Nie ma potrzeby ręcznego zapisywania zmian.