Microsoft, Cruise i General Motors ogłosili dziś nawiązanie długoterminowej relacji strategicznej w celu przyspieszenia komercjalizacji pojazdów autonomicznych. Firmy połączą wiedzę i rozwiązania z zakresu inżynierii oprogramowania i sprzętu, przetwarzania w chmurze i produkcji, aby stworzyć warunki bezpieczniejszego, czystszego i bardziej dostępnego transportu dla wszystkich.
Nasza misja, mająca na celu dostarczenia każdemu bezpieczniejszego, lepszego i tańszego transportu, to nie tylko wyścig technologiczny — to także wyścig zaufania. Microsoft, jako złoty standard w godnej zaufania demokratyzacji technologii, będzie dla nas multiplikatorem siły, gdy będziemy komercjalizować naszą flotę autonomicznych, w pełni elektrycznych, współdzielonych pojazdów.
— Dan Ammann, CEO Cruise
Producent zamierza wykorzystać Azure, obliczeniową platformę Microsoftu działającą w chmurze i na urządzeniach krańcowych, by móc realizować wspomniane plany na dużą skalę. Microsoft z kolei wykorzysta doświadczenie branżowe Cruise, aby ulepszyć produkty zorientowane na klienta i obsługiwać firmy transportowe na całym świecie. Microsoft dołączy ponadto do General Motors, Hondy i innych inwestorów w nowej inwestycji kapitałowej opiewającej na ponad 2 miliardy dolarów. Wartość Cruise podniesie się tym samym do 30 miliardów dolarów.
Postęp w technologii cyfrowej na nowo definiuje każdy aspekt naszej pracy i życia, w tym również sposób przemieszczania ludzi i towarów. Jako [dostawca] preferowanej chmury dla Cruise i GM wykorzystamy możliwości platformy Azure, aby pomóc im w skalowaniu i wprowadzaniu autonomicznego transportu do mainstreamu.
— Satya Nadella, CEO Microsoft
Microsoft jest świetnym uzupełnieniem zespołu, podczas gdy zmierzamy w kierunku przyszłego świata z zerową ilością wypadków, zerową emisją i zerowymi zatorami komunikacyjnymi. Microsoft pomoże nam przyspieszyć komercjalizację całkowicie elektrycznych, autonomicznych pojazdów Cruise, a także pomoże GM w osiągnięciu jeszcze większych korzyści z przetwarzania w chmurze, gdy wprowadzimy na rynek 30 nowych pojazdów elektrycznych na całym świecie do 2025 r.
— Mary Barra, CEO General Motors
Współpraca GM z Microsoft, który staje się również jego preferowanym dostawcą chmury publicznej, ma także na celu przyspieszenie inicjatywy cyfryzacji, która obejmuje współpracę, magazynowanie, sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. Obie firmy będą badać możliwości usprawnienia operacji w cyfrowych łańcuchach dostaw, zwiększenia produktywności i szybszego dostarczania klientom nowych usług mobilnych.