Microsoft ogłosił dostępność Windows 365 Switch w publicznej wersji zapoznawczej. Usługa ta daje możliwość łatwego przechodzenia między Windows 365 Cloud PC a lokalnym pulpitem z użyciem znanych poleceń klawiszowych, kliknięcia myszą lub gestu przesunięcia. Jak to dokładnie działa i jakie są wymagania? O tym poniżej.
Windows 365 Switch wymaga systemu Windows 11 Pro lub Windows 11 Enterprise na punkcie końcowym w wydaniu z Beta Channel (Windows Insider Program) oraz licencji Windows 365 Cloud PC. Microsoft podaje, że Dev Channel również jest obsługiwany, jednak zalecany jest Beta Channel (bardziej stabilny kanał dystrybucji). Następnie należy pobrać aplikację Windows 365 z Microsoft Store (wersja 1.3.177.0 lub nowsza). Administratorzy mogą też pobrać aplikację z użyciem Microsoft Intune.
Podczas pierwszego uruchomienia nowi klienci Windows 365 zostaną poprowadzeni przez nowy sposób łączenia się z usługą. Dodatkowo zobaczą dymek z informacją nad ikoną Widoku zadań na pasku zadań Windows 11. Powiadomienie zobaczą też istniejący klienci w aplikacji Windows 365 (o ile są zalogowani w Windows 11 w Beta Channel). Teraz wystarczy kliknąć wybrany Cloud PC prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję "Dodaj do widoku zadań".
Po otwarciu Widoku zadań maszyna Windows 365 Cloud PC będzie dostępna na pasku pulpitów wirtualnych. Z tego miejsca można już łatwo się z nią połączyć. Po zalogowaniu do niej również możesz kliknąć ikonę Widoku zadań i wybrać pulpit lokalny, aby z powrotem się do niego przenieść.