Port gry stworzony został przez Luke’a Mortimera, badacza z ICFO w Barcelonie, publikującego projekty pod pseudonimem Lumorti. Quandoom został zapisana w pliku QASM i napisany w języku do programowania kwantowych obwodów i algorytmów.
Chociaż obecnie brak sprzętu kwantowego zdolnego do uruchomienia gry, praca Lumortiego pokazuje możliwości gier na nowych architekturach. Quandoom wymaga aż 72 376 kubitów i 80 milionów bramek, co przekracza możliwości nawet najpotężniejszych komputerów klasycznych. Więc niestety nie pogramy.
Mimo to, gra jest dostępna w formie symulowanej. Lumorti dodał lekki symulator QASM, który tłumaczy kwantowe instrukcje na klasyczne obliczenia. Nawet na zwykłym laptopie gra działa z prędkością 10-20 klatek na sekundę, przypominając strzelanki z lat 80. Obecnie można zagrać tylko w pierwszy poziom z uproszczoną grafiką i bez dźwięku. Pliki są dostępne na GitHubie, a do uruchomienia potrzeba około 5-6 GB RAM-u. Plik gry, mimo kompresji, zajmuje około 30 GB, a prace nad resztą gry trwają powoli, ponieważ twórca czasem traci motywację.