Microsoft wprowadza duże zmiany dotyczące serii Halo. Studio 343 Industries zmienia nazwę na Halo Studios i porzuca własny silnik graficzny Slipspace, zastępując go Unreal Engine 5 od Epic Games. Decyzja ta pozwoli studiu na zatrudnianie deweloperów z doświadczeniem w pracy z Unreal Engine, co usprawni tworzenie nowych gier.
Studio pracuje nad projektem Project Foundry, który nie jest nową grą ani pokazem technologicznym, lecz zaawansowanym projektem na Unreal Engine 5, z trzema różnymi środowiskami, w tym klasycznym, zimowym i zniszczonym przez obcych. Choć kolejna gra Halo jest jeszcze daleko, Halo Studios już rozwija kilka projektów jednocześnie, korzystając z zalet nowego silnika.
Zmiana na Unreal Engine 5 ma ogromny wpływ na przyszłość serii Halo, ponieważ pozwala studiu skupić się na tworzeniu bardziej zaawansowanych, wysokiej jakości gier. Jak zaznaczył szef studia, Pierre Hintze, nowe narzędzia dają zespołowi większą swobodę twórczą, co pozwoli na dostarczenie wielu nowych, ekscytujących doświadczeń dla fanów serii.