Chmura obliczeniowa okazuje się przydatna wszędzie tam, gdzie brak lokalnych zasobów. Obecnie kojarzy się to raczej ze składowaniem plików, hostowaniem stron i aplikacji czy wykonywaniem złożonych obliczeń, jednak powoli do głosu dochodzi jeszcze jeden element - gry. NVIDIA zapowiedziała dzisiaj nową usługę streamingu na PC z Windows. GeForce NOW połączy graczy z wyposażonymi w GeForce GTX 1080 komputerami w chmurowych centrach danych.
Od strony użytkownika cały proces ma być wyjątkowo prosty. Najpierw pobieramy aplikację GeForce NOW na swój komputer, a następnie łączymy się z wirtualnym PC z GeForce GTX, instalujemy ulubione gry z popularnych serwisów - jak Steam, Battle.net, Origin, Uplay i GOG - i zaczynamy grę. Istnieje też możliwość zakupu nowych tytułów zaraz po premierze. GeForce NOW przechowuje w chmurze zapisane stany gry i osiągnięcia, synchronizując je z grami zainstalowanymi lokalnie. Oznacza to, że gracze mogą korzystać z usługi na sprzęcie mobilnym (np. słabszym laptopie), by kontynuować grę rozpoczętą na PC.
Usługa renderuje gry z wykorzystaniem najnowszej technologii wizualnej NVIDIA GameWorks i strumieniuje je w wysokiej jakości na komputer użytkownika. Producent podaje np., że Wiedźmina 3 uruchomimy w rozdzielczości 1080p przy 60 klatkach na sekundę. Jak można było się domyślić, usługa nie należy do najtańszych, aczkolwiek oferuje darmową wersję próbną. Nowo zarejestrowani użytkownicy mogą przez 8 godzin pograć na PC z GeForce GTX 1060 lub przez 4 godziny na PC z GTX 1080. Kolejne 20 godzin na GTX 1060 lub 10 godzin na GTX 1080 wiązać się będzie z opłatą w wysokości 25 USD (ok. 104 zł). Na stronie producenta widnieje też oferta abonamentowa w wysokości 7,99 USD/miesiąc (ok. 33 zł).
Wczesny dostęp do GeForce NOW przewidziano na marzec tego roku. Usługa zadebiutuje w USA, natomiast premiera w pełni komercyjnego serwisu nastąpi najprawdopodobniej jeszcze wiosną.