W przedostatnim dniu tego roku Samsung pokusił się o małe podsumowanie i ujawnił kilka interesujących statystyk. Południowokoreański gigant technologiczny stwierdził m.in., że w 2021 roku sprzedał 4 razy więcej składanych urządzeń niż w poprzedniego roku, a seria Z okazała się dużym sukcesem.
W tym roku Samsung wypuścił Galaxy Z Fold3 i Z Flip 3, co pomogło mu przekroczyć prognozowany przez analityków trzykrotny wzrost sprzedaży w tej kategorii. Odnotowano, że już miesiąc po premierze oba smartfony przekroczyły łączną sprzedaż składanych urządzeń Samsunga w 2020 roku. Producent spodziewa się, że trend wzrostowy będzie utrzymany, a rynek składanych urządzeń wzrośnie do 2023 roku aż dziesięciokrotnie.
Samsung nie zagłębił się w szczegółowe dane, jednak odnotował wzrost o odpowiednio 150% i 140% w przypadku klientów, którzy przeszli na Z Flip3 w porównaniu z Galaxy Note20 i Galaxy S21. Wewnętrzne badanie firmy ujawniło, że konsumenci przeszli na składane urządzenia z wielu powodów, w tym ze względu na kształt, zwiększone możliwości produktywności, większy ekran i nie tylko.
Koreańczycy zamierzają nadal inwestować w badania i rozwój składanych, giętkich materiałów oraz będą kontynuować współpracę z twórcami aplikacji i partnerami, takimi jak Google, aby oprogramowanie mogło korzystać z najnowszych innowacji sprzętowych.