Microsoft Excel na iPada zyskał nową funkcję ochrony arkusza. Użytkownicy mogą teraz wstrzymać lub wznowić ochronę arkusza, zarządzać nią, a także edytować zakresy blokowanych/dozwolonych działań – tak samo jak w Excelu na PC i w przeglądarce. Jak dokładnie to działa i jak wygląda sprawa dostępności? O tym poniżej.
Wywoływanie, wstrzymywanie i wznawianie ochrony
Ochronę arkusza możesz aktywować zarówno na karcie Arkusz, jak i na wstążce. Kliknij kartę Arkusz i wybierz opcję Ochrona... z pływającego interfejsu. Alternatywnie możesz przejść do zakładki Recenzja > Chroń arkusz na wstążce.
Następnie, aby tymczasowo wyłączyć ochronę chronionego arkusza, kliknij Wstrzymaj ochronę arkusza. Aby włączyć ją ponownie, kliknij Wznów ochronę arkusza. Jeśli wcześniej zostało ustawione hasło, to musisz je wpisać, aby kontynuować.
Zarządzanie i zezwalanie na zakresy edycji
Stuknij opcję Zarządzaj ochroną arkusza, aby dostosować ustawienia ochrony arkusza. Ta funkcja umożliwia modyfikację hasła, dostosowanie opcji ochrony oraz dodawanie, edytowanie lub usuwanie dozwolonych/zabronionych zakresów edycji.
Dostępność
Z tej funkcjonalności mogą już korzystać użytkownicy Microsoft 365 z zainstalowanym Excelem w wersji 2.90.930.0 na iPada.
Z naszego starszego poradnika dowiesz się, jak włączyć ochronę arkusza w Excelu na Windows.