Zdarzenie miało miejsce podczas trwającej właśnie konferencji Gamefest 2008 (Microsoft Game Technology Conference). Tak więc nowy zestaw bibliotek DirectX to przede wszystkim:
- Kompatybilność wsteczna z DX 10 oraz 10.1
- Nowy model cieniowania - Shader Model 5.0, o którym niestety na dzień dzisiejszy niewiadomo zbyt wiele
- Ulepszone rozdzielanie mocy jednostek wielordzeniowych pomiędzy wątki. Informacja ta z pewnością ucieszy wszystkich graczy
- Możliwość wykorzystania procesora graficznego do innych obliczeń, aniżeli tylko generowanie grafiki. Dzięki temu będzie można sprawić, że GPU stanie się procesorem ogólnego zastosowania
- Wsparcie dla tesselacji
Już w sierpniu Microsoft zamierza podjąć rozmowy z NVidią odnośnie sprzętowej implementacji DX 11 w układach graficznych. Premiery nowych bibliotek można spodziewać się w 2009 lub 2010 roku, być może dopiero wraz z premierą następcy Visty - Windows 7. Microsoft ogłosił także, iż więcej informacji o nowym API można spodziewać się wkrótce.