Nowe informacje o DirectX 11

Nowe informacje o DirectX 11

Autor: Dawid Długosz

Opublikowano: 7/23/2008, 11:07 PM

Liczba odsłon: 5738

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią Microsoft podał dziś do wiadomości publicznej nowe informacje o DirectX 11.

Zdarzenie miało miejsce podczas trwającej właśnie konferencji Gamefest 2008 (Microsoft Game Technology Conference). Tak więc nowy zestaw bibliotek DirectX to przede wszystkim:

  • Kompatybilność wsteczna z DX 10 oraz 10.1
  • Nowy model cieniowania - Shader Model 5.0, o którym niestety na dzień dzisiejszy niewiadomo zbyt wiele
  • Ulepszone rozdzielanie mocy jednostek wielordzeniowych pomiędzy wątki. Informacja ta z pewnością ucieszy wszystkich graczy
  • Możliwość wykorzystania procesora graficznego do innych obliczeń, aniżeli tylko generowanie grafiki. Dzięki temu będzie można sprawić, że GPU stanie się procesorem ogólnego zastosowania
  • Wsparcie dla tesselacji

Już w sierpniu Microsoft zamierza podjąć rozmowy z NVidią odnośnie sprzętowej implementacji DX 11 w układach graficznych. Premiery nowych bibliotek można spodziewać się w 2009 lub 2010 roku, być może dopiero wraz z premierą następcy Visty - Windows 7. Microsoft ogłosił także, iż więcej informacji o nowym API można spodziewać się wkrótce.

Źródło: http://www.joystiq.com/2008/07/22/directx-11-detailed-vista-and-dx-10-10-1-hardware-supported/

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia