Choć ostatnio nie jest o tym zbyt głośno, to Microsoft potwierdził, że nadal inwestuje w HoloLens 2 oraz program Mixed Reality. Niektóre z przykładów to nowe, immersyjne narzędzia do współpracy dla przemysłowych klientów metaverse i aktualizacje wytycznych Dynamics 365. Kolejnym punktem na mapie będzie wydanie trzeciej wersji Microsoft Mixed Reality Toolkit 3 (dawniej HoloToolkit) jeszcze w tym roku.
Microsoft ogłosił, że Mixed Reality Toolkit 3 osiągnie ogólną dostępność (GA) w Q3 (3. kwartale) tego roku kalendarzowego. MRTK3 to trzecia generacja open source'owego zestawu narzędzi, zaprojektowanego, aby przyspieszać cross-platformowy rozwój oprogramowania mieszanej rzeczywistości w Unity.
MRTK3 wyróżnia to, że opiera się na standardzie branżowym OpenXR, co ułatwia deweloperom tworzenie aplikacji, które płynnie działają na różnych urządzeniach. Opiera się także na XR Management System i XR Interaction Toolkit od Unity, aby zapewnić trwałą zgodność z wydaniami Unity. Te kluczowe integracje mają zapewnić deweloperom:
- Większą wydajność: deweloperzy mogą podnieść wydajność HoloLens 2 i platform mobilnych o ograniczonych zasobach.
- Mniejsze zużycie pamięci: dzięki wykorzystaniu OpenXR deweloperzy mogą bardziej zmniejszyć zużycie pamięci przez swoje aplikacje wieloplatformowe.
- Nowoczesny interfejs użytkownika: obsługa nowych funkcji Unity, takich jak Unity 3D Canvas, redukuje czas kodowania i wypuszczania aplikacji na produkcję.
Microsoft ogłosił też, że Azure Communication Services Calling SDK dla Windows UWP oraz Windows UI Library (WinUI) 3 jest teraz dostępny. Firma zapowiedziała również dostępność Azure Communication Services Calling SDK dla Unity w wersji Public Preview jeszcze w tym roku kalendarzowym.