Parę dni temu użytkownicy Microsoft Edge zaczęli dostrzegać drobną zmianę na stronie nowej karty. Zamiast typowego logo "Microsoft Start" pojawiło się odświeżone logo MSN. Wygląda na to, że Microsoft powraca do starej, znanej marki, w którą tchnął nowe życie i której zamierza poświęcić więcej uwagi.
Gigant z Redmond potwierdził w oświadczeniu, że MSN wchodzi na miejsce Microsoft Start, swojego serwisu agregującego aktualności:
Regularnie przeglądamy nasze oferty, aby upewnić się, że dostarczamy najwyższą wartość dla klientów. W ramach tego procesu przeglądu unifikujemy nasze serwisy z contentem pod marką MSN, aby uprościć nasze doświadczenia. Zmiana ta nie będzie miała wpływu na funkcjonalność.
Poprzednie wersje logo MSN. Źródło: https://logos-world.net/msn-logo/
Innymi słowy zmienia się tylko logo, które teraz nawiązuje do tego z lat 2010-2014 (i po części 2000-2010). Później logo serwisu przyjęło styl Flat Design, który obowiązywał aż do teraz, mimo że Microsoft przeszedł na styl Flat wcześniej i także wcześniej z niego zrezygnował. Dziś firma posługuje się językiem designu Fluent Illustration, będącym kolejnym rozwinięciem Fluent Design System.
Tak się kiedyś promowało produkty
Co zaś się tyczy Microsoft Start, to faktycznie nazwa mogła wiele osób wprowadzać w błąd. "Start" kojarzy się bowiem z menu Start obecnym w systemie Windows już od prawie 30 lat. Zdublowanie tej nazwy dla serwisu z wiadomościami tej samej firmy nie było więc szczególnie trafionym pomysłem.