W październiku 2023 roku Microsoft ogłosił, że rozwijana przez długi czas technologia Mesh jest dostępna dla uczestników spotkań Teams w publicznej wersji zapoznawczej. Wczoraj stała się z kolei ogólnodostępna dla użytkowników Teams na PC oraz zestawach Meta Quest VR. To ważny krok w ewolucji metaverse'u w ujęciu Microsoftu.
Microsoft Mesh to platforma społecznościowa mieszanej rzeczywistości, w której uczestnicy przyjmują postaci wirtualnych awatarów 3D i spotykają się w wirtualnych sceneriach. O jej integracji ze spotkaniami Teams pisaliśmy już na początku 2021 roku. Dopiero 3 lata później ta integracja stała się ogólnodostępna.
Zmienił się sposób, w jaki pracujemy, ale nie sekret dobrze prosperującego miejsca pracy – nie. Głębokie międzyludzkie połączenia są wymagane, by zwiększyć zaangażowanie, stymulować wydajność i utrzymać talenty. Organizacje budują więzi w kluczowych momentach, takich jak wdrażanie nowych pracowników, sesje w ratuszach, burze mózgów, spotkania towarzyskie i wydarzenia służące nawiązywaniu kontaktów. Jeśli jednak te działania są organizowane zdalnie, są one mniej skuteczne w budowaniu osobistych kontaktów, których ludzie i organizacje potrzebują do prawidłowego rozwoju. Według raportu Work Trend Index autorstwa Microsoft 43% liderów twierdzi, że budowanie relacji to największe wyzwanie w pracy zdalnej i hybrydowej.
Aby wspomagać pracę hybrydową i geograficznie rozproszone organizacje, stworzyliśmy Microsoft Mesh. Mesh napędza immersyjne doświadczenia 3D, używając technologii następnej generacji, która pomaga zapewniać poczucie interakcji twarzą w twarz na spotkaniach wirtualnych. Mesh jest dostępny na PC i urządzeniach Meta Quest VR.
— Nicole Herskowitz, Vice President w Microsoft Teams
Microsoft Mesh w Teams jest już ogólnodostępny dla użytkowników Teams Essentials, Microsoft 365 Business Basic, Microsoft 365 Business Standard, Microsoft 365 Business Premium, Microsoft 365 E3/E5 oraz Office 365 E1/E3/E5.