Wysyłamy opinię dotyczącą Windows Live

Wysyłamy opinię dotyczącą Windows Live

Autor: Mateusz Miciński

Opublikowano: 5/11/2009, 12:00 AM

Liczba odsłon: 10363

Wiadomo, że nie istnieją idealne usługi oraz oprogramowanie. Świetnie o tym wiedzą choćby użytkownicy systemu Microsoft Windows Vista. Pomimo ogromu prac, jakie gigant z Redmond włożył w przygotowanie i rozwój pakietu usług Windows Live, usługi te nie są wolne od błędów. Cały czas Microsoft pracuje nad kolejnymi funkcjami, usługami oraz poprawkami do obecnie dostępnych narzędzi. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat byliśmy świadkami dwóch jakże ważnych premier kolejnych edycji pakietu Windows Live. Wersje oznaczone jako Wave 2, a później Wave 3 wnosiły ogrom zmian i poprawek do poprzednich edycji. Microsoft oczywiście wie, że pomimo uaktualniania usług, nadal w nich występują błędy, dlatego też dla użytkowników webowych czy desktopowych narzędzi z pakietu Windows Live przygotował funkcję umożliwiającą przesłanie własnych przemyśleń, uwag czy zgłoszenia błędu. Zobaczmy zatem w jaki sposób możemy z gigantem podzielić się opinią dotyczącą Windows Live.

Własna opinia z poziomu witryny Windows Live

Z poziomu witryny praktycznie każdej usługi Windows Live, czy to z profilu, obszaru, Windows Live SkyDrive, czy nawet poczty, możemy wysłać opinię. W tym celu wystarczy na dole strony kliknąć łącze Opinia. Po chwili zostaniemy przekierowani na witrynę feedback.live.com, z poziomu której możemy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Zobaczmy zatem jak tego dokonać:

  • w pierwszym kroku wybieramy usługę, której opinia ma się tyczyć. Na liście Opinia — usługi do dyspozycji mamy:
    • Edytor w usłudze Windows Live,
    • Galeria fotografii usługi Windows Live,
    • Konto usługi Windows Live,
    • Live.com,
    • Skaner bezpieczeństwa usługi Windows Live OneCare,
    • Strona główna usługi Windows Live,
    • Tłumacz,
    • Windows Live — wyszukiwanie w sieci Web,
    • Windows Live Gallery,
    • Windows Live Search.
  • po kliknięciu odpowiedniej wyświetlony zostanie formularz zgłoszeniowy,
  • z listy Rodzaj opinii wybieramy rodzaj uwagi, bądź nazwę dokładnej usługi,
  • w pole Tutaj wpisz swoją opinię wpisujemy treść zgłoszenia. Pamiętajmy, że wprowadzany tekst nie może być dłuższy niż 1000 znaków,
  • po przygotowaniu zgłoszenia klikamy przycisk Prześlij.

Raportujemy błąd w programie

Dostęp do formularza zgłoszeniowego mamy także w każdym desktopowym programie z pakietu Windows Live. Dzięki temu w chwili, gdy zauważymy błąd, usterkę funkcjonalności, bądź zwyczajnie będziemy chcieli podzielić się z producentem opinią o narzędziu, będziemy mogli przesłać odpowiednią wiadomość:

  • w programach: Poczta usługi Windows Live, Galeria fotografii usługi Windows Live - klikamy ikonę pomocy , i z menu wybieramy polecenie Prześlij opinię (dla pierwszego programu), lub Wyślij opinię (dla drugiego),
  • w programie Edytor w usłudze Windows Live - rozwijamy menu Pomoc i wybieramy polecenie Prześlij opinię,
  • w programie Windows Live Messenger - klikamy przycisk Pokaż menu, przechodzimy do grupy Pomoc i klikamy polecenie Prześlij opinię,
  • w programie Windows Live Movie Maker Beta - rozwijamy menu Plik, następnie wybieramy pozycję Opcje i w wyświetlonym oknie klikamy łącze Prześlij opinię do zespołu Windows Live Movie Maker,
  • na pasku Windows Live Toolbar - w przeglądarce Internet Explorer klikamy prawym przyciskiem myszki obszar paska Windows Live Toolbar i z menu kontekstowego wybieramy Pomoc, a następnie Prześlij nam opinię.

Po wybraniu polecenia przesyłania opinii w przeglądarce internetowej zostanie wyświetlony formularz zgłoszeniowy, za pomocą którego możemy przesłać uwagi dotyczące wybranego programu.

Na koniec warto pamiętać, że przesyłając uwagi, czy sugestie, stajemy się małym procentem osób, które przyczyniają się do rozwoju usług Windows Live. Jednakże należy tutaj zaznaczyć, że Microsoft nie jest w stanie odpowiadać na wszystkie otrzymane opinie, ani nie ma możliwości zrealizować indywidualnych propozycji funkcji.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia