Wczoraj ukazała się kolejna kompilacja przedpremierowa Windows 10 Redstone 4 (Spring Creators Update) o numerze 17115. Wydawało się, że lista nowości funkcjonalnych zamyka się na zmianach w ustawieniach prywatności w OOBE (doświadczeniu pierwszej konfiguracji systemu). To jednak nie koniec zmian, bowiem Microsoft dodał do tego dzisiaj garść nowości dla platformy Windows Mixed Reality, czyli wbudowanego w Windows 10 systemu obsługi VR. O konkretnych zmianach przeczytacie poniżej.
Nowości dla Windows Mixed Reality w kompilacji 17115 dla PC
- Całkiem nowe środowisko. W październiku Microsoft wspominał, że Cliff House było jednym z pierwszych środowisk, w których zanurzyć się można było w Windows Mixed Reality, a następne zowie się Skyloft. Do tego miejsca mogą się już przenieść Insiderzy - znajdziemy je w sekcji Places w menu startowym WMR. Jak to wygląda? Zobaczcie poniżej.
- Feedback haptyczny w kontrolerach jest już dostępny dla gier ze SteamVR.
- Znacząco poprawiono wydajność w grach SteamVR, dzięki czemu nie są już tak zasobożerne dla VRAM.
- Poprawiono też wydajność podglądu obrazu na żywo w Mixed Reality Portal na PC.
- Można teraz pstrykać zdjęcia w środowisku VR bezpośrednio za pomocą kontrolera. Wystarczy przytrzymać przycisk Windows i stuknąć przycisk Wyzwalacza. Działa to zarówno w różnych środowiskach, jak i aplikacjach, lecz nie pozwala przechwytywać zawartości chronionej przez DRM.
- Instalator zapewnia teraz bardziej szczegółowe dane o typowych problemach ze zgodnością z kontrolerami USB 3.0 i kartami graficznymi.
- Wiele innych usprawnień, nad którymi pracował Microsoft.
W kompilacji 17115 znalazły się też poprawki dla problemów blokujących pewne doświadczenia, poprawki stabilności i trochę prac wykończeniowych. Microsoft wciąż boryka się z kilkoma znanymi problemami z uruchamianiem natywnych aplikacji i utratą orientacji w śledzeniu ruchów w niektórych scenariuszach z uśpieniem i aktualizowaniem. Na ich rozwiązanie Insiderzy będą musieli jeszcze trochę poczekać.