Zmienne układy klawiszy i rozmiary czcionek w xCloud na telefonie

Zmienne układy klawiszy i rozmiary czcionek w xCloud na telefonie

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 3/21/2019, 10:25 PM

Liczba odsłon: 1506

Zapowiedziany jesienią zeszłego roku Project xCloud będzie jednym z najważniejszych tematów, które Microsoft poruszy na nadchodzącym E3. Na temat usługi streamingu w chmurze gigant powiedział już co nie co, ale tak naprawdę wiele jeszcze wymaga wyjaśnienia. Temat - zarówno z punktu widzenia dewelopera, jak i użytkownika - został nieco bardziej rozświetlony na dzisiejszej sesji na GDC. Mamy parę ciekawych zdjęć z tej prezentacji oraz trochę nowych wiadomości.

Choć wszędzie pokazywany jest xCloud z fizycznym kontrolerem Xbox, to usługa będzie też wspierać wirtualne kontrolki na ekranach dotykowych. I tu zaczyna się robić ciekawie. Deweloperzy będą bowiem mogli skorzystać z gotowych wirtualnych układów sterowania dla swoich gier lub stworzyć własne, wgrać je do xCloud w chmurze i udostępnić dla graczy. Układ domyślny naśladuje pada do Xboksa, jednak robi to trochę bałaganu na ekranie i nie wszystko jest potrzebne do danej gry. Microsoft pokazał na przykładzie Cuphead, Forza Horizon 4 i Dead Cells, w jaki sposób można dostosować układ sterowania, by zawierał tylko niezbędne dla danej gry i danego typu rozgrywki klawisze. Możliwości te występują pod nazwą Touch Adaptation Kit. Między układami klawiszy będą mogli przełączać się również sami gracze. Przykładowo w Halo gracze będą mogli w razie potrzeby wybrać kontrolki optymalne do strzelania lub do prowadzenia pojazdów.

Kolejnym ciekawym mechanizmem adaptacyjnym jest Cloud Aware. Mówiąc w skrócie jest to podejście, które umożliwia deweloperom wprowadzanie do gry zmian, dzięki którym będzie ona bardziej przyjazna dla urządzenia, na którym jest uruchamiana. W opcji tej zawierają się różne funkcje, takie jak ustalanie, kiedy ma być zapisany stan gry, czy wreszcie wspomniane dostosowywanie czcionki. W zależności od rozmiarów ekranu Cloud Aware będzie mógł zmienić rozmiary czcionek wewnątrz gry, by najlepiej pasowały do typu ekranu. Deweloperzy, celujący w xCloud, będą też mogli pozostać przy mniej inwazyjnych opcjach, takich jak Console Native, która nie przewiduje żadnych zmian w kodzie gry, oraz Touch Adaptation, która rozszerza możliwości wejścia o ekrany dotykowe przy pomocy wspomnianego wcześniej Touch Adaptation Kit.

Źródło: https://twitter.com/russellholly/status/1108769849272983552

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia