Z doświadczenia dobrze wiemy, że w kompilacjach Insider bywają po cichu przemycane nowości, których Microsoft nie odnotowuje (przynajmniej przy okazji pierwszej implementacji) na listach zmian. Te ostatnio odkryte dotyczą interfejsu użytkownika w Windows Mixed Reality. To, co zobaczyć będzie można w goglach VR, koresponduje ze zmianami na PC spod szyldu Fluent Design.
Zmiany w WMR zaobserwowane po aktualizacji do kompilacji 18305, czyli ostatniej w roku 2018. Najlepiej widoczną zmianą jest menu Start, które przybrało bardziej zaokrąglone kształty, a w jego górnej części znalazło się menu użytkownika wraz z awatarem. Dwa pierwsze zrzuty poniżej to nowe menu Start, podczas gdy trzeci to jego początkowa wersja z listopada:
Warto też zwrócić uwagę na umiejscowienie skrótu do Wszystkich aplikacji. Dawniej znajdował się on bezpośrednio w menu, podczas gdy teraz został on wyrzucony poza jego obrąb, zostawiając więcej miejsca dla samych kafelków aplikacji. Zmieniło się też nieco rozmieszczenie przycisków funkcjonalnych. Przypomnijmy, jak wyglądało to do tej pory:
Przyjrzyjmy się teraz nowemu wyglądowi okien. Również one mają bardziej zaokrąglone krawędzie. Na zrzucie ekranu poniżej widzimy obramowanie wyświetlane przez funkcję "podnoszenia" okien, tj. zaznaczenia ich w celu zmiany rozmiaru czy przemieszczenia. Jest to nieco rozmyta, trójwymiarowa otoczka.
Zmiany można zauważyć również w aplikacji Mixed Reality Portal. Teraz, gdy ją otworzymy, po lewej stronie zobaczymy rekomendacje gier i aplikacji ze SteamVR i Microsoft Store. W panelu prezentowane są zarówno nowości, jak i topowe produkcje.
Microsoft zapewne będzie miał więcej do powiedzenia na temat zmian w Windows Mixed Reality za jakiś czas. Już teraz jednak widzimy, że kosmetyka idzie tu w dobrym kierunku. Gogle VR nie mają oczywiście tylu użytkowników, co komputery PC, ale nie znaczy to przecież, że ich interfejs powinien być zaniedbany.