W tym tygodniu w Sieci pojawił się pewien przeciek sugerujący, że w razie awarii czy innych okoliczności obraz systemu będzie można przywrócić z chmury. Informacje o tym miały być zawarte w niewydanej jeszcze (wówczas) kompilacji 18950. Cóż, kompilacja o tym numerze właśnie ukazała się w Fast Ring i wspomnianą możliwość Microsoft na liście zmian dopiero zapowiada. Chodziło zatem najwyraźniej o informacje ukryte gdzieś w plikach systemowych lub Ustawieniach, a niekoniecznie o gotową do testów funkcję. Tak czy inaczej kompilacja ta wnosi kilka ulepszeń i poprawek. Szczegóły poniżej.
Co nowego w kompilacji 18950 (20H1) dla PC?
Wycinanie i szkicowanie
Tu w zasadzie Microsoft oficjalnie wymienia nowości w aktualizacji narzędzia do wersji 10.1907.2064.0 (w zeszłym tygodniu pisaliśmy o nich przy okazji wydania wersji 10.1907.1991.0). Chodzi tu konkretnie o widok pojedynczego okna bądź wielu okien, funkcję przybliżania/oddalania oraz dodatkowe informacje o używaniu skrótu Win + Shift + S, które można odkryć w aplikacji.
Japoński edytor IME
Na podstawie feedbacku testerów Microsoft wprowadza do edytora dwie zmiany: rozwiązuje problem ze strzałką do góry w oknie przewidywanego kandydata i aktualizuje skrót klawiszowy Ctrl + Spacja.
Poprawki i inne zmiany
- Insiderzy mogą natrafić na pewne odniesienia do "Pobierania z chmury" związane z resetowaniem lub odświeżaniem komputera. Funkcjonalność ta nie jest jeszcze dostępna i trwają nad nią prace. Microsoft powie na jej temat więcej, gdy będzie gotowa do testów!
- Rozwiązano problem z wysypywaniem się ctfmon.exe po kliknięciu wskaźnika trybu wprowadzania na pasku zadań, by przełączyć tryb w japońskim IME.
- Rozwiązano problem z wklejaniem z historii schowka (WIN + V) w IME Bopomofo.
- Rozwiązano problem z konwersją hanja, która nie działała w zaktualizowanym koreańskim IME podczas pisania w niektórych aplikacjach.
- Rozwiązano problem z aplikacją OneNote, która mogła zachowywać się, jak gdyby wciśnięty był klawisz Ctrl.
Znane błędy i problemy
- Wcześniej występowały problemy ze starszymi wersjami oprogramowania antycheatowego używanego w grach, gdzie po aktualizacji do ostatnich buildów 19H1 mogło dochodzić do wysypywania się systemu z błędami GSOD. Microsoft pracuje z partnerami nad poprawkami dla ich oprogramowania, a większość gier otrzymała już łatki zapobiegające tym problemom. By zminimalizować ryzyko ich wystąpienia, warto upewnić się, że uruchamiamy aktualne wersje gier, nim wykonamy aktualizację. Microsoft współpracuje też z deweloperami systemów antycheatowych i gier, aby rozwiązać podobne problemy, które mogą wystąpić w buildach 20H1, a także aby zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia ich w przyszłości.
- Niektóre czytniki kart SD od Realtek nie działają poprawnie. Microsoft bada sprawę.
- Ochrona przed naruszeniami w aplikacji Zabezpieczenia Windows może być wyłączona po aktualizacji do tego builda. Możemy włączyć ją ponownie.
- W niektórych przypadkach wybór kandydata w japońskim IME może nie zgadzać się z ciągiem kompozycji. Microsoft pracuje nad rozwiązaniem.