Microsoft i Walmart ogłosili dziś nawiązanie strategicznego partnerstwa, którego celem będzie przyspieszenie cyfrowej transformacji sieci w handlu detalicznym. W ramach tego partnerstwa preferowanym i strategicznym dostawcą usług w chmurze będzie Azure, a w celu zwiększenia wydajności Walmart wdroży usługę Microsoft 365 dla swoich tysięcy współpracowników na całym świecie. Ogólnym celem, prócz poprawy wydajności, jest łatwiejsze i szybsze robienie zakupów dla milionów klientów.
Walmart już od pewnego czasu używa usług Microsoft w krytycznych aplikacjach i zadaniach, jednakże dopiero teraz wprowadza na pokład szeroki wachlarz projektów, działających w chmurze, wykorzystujących machine learning, sztuczną inteligencję i rozwiązania z zakresu platformy danych. Posłużą one zarówno do obsługi usług dla klientów, jak i wewnętrznych aplikacji biznesowych. Zasadniczo partnerstwo z Microsoftem pomóc ma firmie w trzech obszarach:
- Cyfrowej transformacji - wyższa zdolność obliczeniowa, bardziej elastyczne środowisko, szybsza innowacja, zarządzanie kosztami;
- Innowacji - Walmart twierdzi, że klienci zauważą innowacje, pozwalające im zaoszczędzić czas i pieniądze podczas zakupów. Dzięki podejściu IoT obsługiwanemu przez Azure firma będzie np. oszczędzać energię w zamrażalnikach, a dzięki machine learningowi trasy tysięcy dostaw będą lepiej zaplanowane;
- Zmiany sposobu pracy - przedsiębiorstwo zamierza rozwijać ciekawą, wspólną, odpowiedzialną i zwinną kulturę z wykorzystaniem Microsoft 365 i usług, takich jak Microsoft Workplace Analytics, Microsoft Stream i Microsoft OneDrive.
Zaplanowane na 5 lat partnerstwo to dla obu stron sytuacja typu win-win. Dla Microsoftu Walmart stanie się jednym z największych pojedynczych klientów usług chmurowych, natomiast Walmart zyska dostęp do technologii, dzięki której stanie się bardziej konkurencyjny. To jednak nie wszystko - więcej o zaletach cyfrowej transformacji przeczytać możecie tutaj.