W jaki sposób Bing Ads walczy z niebezpiecznymi reklamami?

W jaki sposób Bing Ads walczy z niebezpiecznymi reklamami?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/9/2017, 1:01 PM

Liczba odsłon: 1820

Wielu użytkowników czuje się w Internecie względnie bezpiecznie, dlatego nie musi zbyt często obawiać się złośliwych reklam. Ci, którzy aktywnie korzystają z Internetu od lat, rozwinęli coś w rodzaju szóstego zmysłu, który włącza alarm "nie klikać", gdy dostrzeżemy potencjalny scam. Niestety, wciąż wielu użytkowników takiego zmysłu nie posiadło. Jak Bing chroni ich przed niebezpieczną zawartością?

Reklamy w wyszukiwarkach mogą stanowić dla użytkowników cenne źródło informacji (zwykle komercyjnych), powiązanych z przesłanym zapytaniem. Z drugiej strony model ten przyciąga też nieuczciwych reklamodawców, których odnośniki mogą prowadzić do złośliwego oprogramowania, ataków phishingowych, technicznych scamów, treści dla dorosłych, złośliwych wyskakujących okienek itd. Lista jest naprawdę długa. By tego typu zawartość nie przedostawała się do wyników wyszukiwania Bing, zespół bezpieczeństwa użytkownika w Bing Ads łączy pracę ludzi, procesów i automatyzacji. Osobny zespół odpowiada za zasady dotyczące treści z uwzględnieniem poszczególnych rynków. Bing Ads współpracuje też z zespołami z innych działów Microsoft, by podejmować akcje offline i online - na przykład rozpoznawać stanowiących zagrożenie użytkowników/reklamodawców, którzy do usług Microsoft powracają pod różnymi formami. Firma wykorzystuje też w pracy takie technologie i metody, jak big data i machine learning. Jest to niezbędne, by rozpoznawać niebezpieczną zawartość pośród milionów reklam, udostępnianych każdego dnia. "By lepiej to zobrazować, jeśli jedna osoba poświęci minutę, by znaleźć i zdjąć złą reklamę lub reklamodawcę, zajęłoby blisko 500 lat, by usunąć tę samą liczbę złych reklam lub reklamodawców, znalezionych przez nasze automatyczne metody w 2016 r." - tłumaczy Microsoft.

W jaki sposób Bing Ads walczy z niebezpiecznymi reklamami?

Zautomatyzowany system machine learningowy skanuje i podejmuje akcje na wszystkich reklamach, które przechodzą przez platformę. Manualne oceny wykonuje się w Bing Ads sporadycznie, jako że ludzkie zdolności poznawcze i krytyczne są wciąż lepsze, niż maszynowe, zwłaszcza w złożonych przypadkach. Co sprawia, że reklamy w Internecie mogą stanowić większe zagrożenie od tych w prasie, radiu czy TV? Jednym z powodów jest większa anonimowość. Praktycznie każdy z dostępem do Internetu może zostać reklamodawcą. "Z tego względu wkładamy dodatkowy wysiłek, by odróżnić uczciwych reklamodawców od tych nieuczciwych" - dodaje Microsoft - "W 2016 r. odrzuciliśmy ponad sto milionów reklam z powodu bezpośredniej niezgodności z zasadami lub intencji wprowadzenia użytkownika w błąd. Wprowadziliśmy nowe zasady dotyczące reklam z pobieraniem oprogramowania, które redukują liczbę niechcianych i potencjalnie szkodliwych reklam dla wielu najbardziej znanych darmowych programów. Dopracowaliśmy systemy, które rozpoznają reklamy 'porywające' przeglądarkę, próby phishingu, scareware, reklamy odnoszące się do najpowszechniejszych stron w Internecie i reklamy z zawartością multimedialną. Wzmocniliśmy też zasady dotyczące determinacji reklam względem płci, by uzyskać zgodność z regulacjami specyficznych krajów".

Oczywiście gdy postawi się ograniczenia i wprowadzi restrykcje, nieuczciwi reklamodawcy będą szukać nowych sposobów na wybicie się ze swoimi treściami. Dlatego prace gwarantujące bezpieczeństwo w Bing Ads nie mogą zostać zakończone, a istniejące modele będą ewoluować także w tym roku.

Źródło: https://advertise.bingads.microsoft.com/en-us/blog/post/february-2017/ad-quality-year-in-review-2016

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia