Microsoft Teams jest oficjalnie uznawany za następce Skype dla Firm i od pewnego czasu oba systemy ze sobą współpracują. W zeszłym roku Microsoft postanowił rozszerzyć te możliwości o konsumenckiego Skype'a. Innymi słowy użytkownicy obu aplikacji będą mogli komunikować się poprzez czat i połączenia głosowe/wideo. Funkcjonalność wisiała w harmonogramie od lipca zeszłego roku i w końcu jest wdrażana u wszystkich.
Współpraca obu aplikacji pozwoli użytkownikom Teams komunikować się ze wszystkimi użytkownikami Skype poprzez ich adresy e-mail i vice versa. Dotychczasowy brak takiej funkcjonalności sprawiał, że wielu użytkowników nie przechodziło na Teams, który jest dużo młodszym rozwiązaniem od Skype'a. Choć Microsoft od dawna zdawał sobie z tego sprawę, oficjalnie zapowiedział integrację dopiero w tamtym roku. Dzięki interoperacyjności obu platform:
- Użytkownicy Teams mogą wyszukiwać i rozpoczynać tekstowe lub wideo/głosowe połączenia jeden-na-jeden z użytkownikami Skype.
- Użytkownicy Skype mogą wyszukiwać i rozpoczynać tekstowe lub wideo/głosowe połączenia jeden-na-jeden z użytkownikami Teams.
Funkcjonalność jest już obecna w aplikacjach desktopowych, przeglądarkowych i mobilnych Teams i Skype. Istnieją jednak pewne ograniczenia:
- Konwersacje przybierają postać jedynie tekstową. Brak wsparcia dla bogatego formatowania, @wzmiankowania, emoji lub innych dodatkowych funkcji czatu.
- Konwersacje obejmują jedynie formułę jeden-na-jeden. Nie ma możliwości prowadzenia czatu grupowego.
- Użytkownicy Teams i Skype nie mogą zobaczyć obecności drugiej osoby.
- Wyszukiwanie użytkowników Skype po ich identyfikatorze Skype lub numerze telefonu nie jest wspierane.
Administratorzy IT mogą zablokować interoperacyjność Skype i Teams w zasadach zarządzania organizacji. Więcej informacji na stronie pomocy technicznej (Microsoft Docs), na razie tylko w j. angielskim.