Podczas gdy Microsoft wystartował już z usługą Xbox Cloud Gaming na Androidzie i przygotowuje świat na premierę Xbox Series X i S, jego aktywność w pozostałych obszarach z tym związanych jest równie imponująca. Właściwie o gamingowym renesansie w Microsoft mówi się już od kilku lat, niemniej jednak rok 2020 okazał się wyjątkowy, zwłaszcza dla Xbox Game Studios — należącej do giganta stajni produkującej i wydającej gry. Jakie rekordy udało się pobić w tym roku? O tym poniżej.
Jestem zainspirowany oddaniem i niesamowitą pracą w wielu naszych utalentowanych zespołach kreatywnych w Xbox Game Studios, które wydały rekordową liczbę własnych gier w tym roku. Poza bijącym rekordy rokiem, jeśli chodzi o premiery gier, wiele z tych tytułów zyskało mocne uznanie krytyków, a także imponujące zaangażowanie wśród fanów.
— Aaron Greenberg, General Manager, Xbox Games Marketing w Microsoft
Sprawdźmy zatem, co konkretnie wydarzyło się w ciągu ostatnich 10 miesięcy:
- Do tej pory wydanych zostało 15 gier Xbox Game Studios, z czego 10 to całkiem nowe tytuły. Kolejne czekają na wydanie. Jest to rekord dla Xboksa.
- Użytkownicy spędzili w grach 1,66 miliarda godzin. To najwięcej w historii tytułów Xbox Game Studios, a do końca roku zostały jeszcze dwa miesiące!
- Microsoft Flight Simulator, najdłużej rozwijana franczyza, powróciła z oceną 92 na Metacritic jako jedna z najwyżej cenionych gier w tym roku.
- Ori and the Will of the Wisps to najwyżej oceniona gra na Xbox, która ukazała się w tym roku. Średnia ocen na Metacritic wynosi 90.
- Grounded, nowa produkcja studia Obsidian, szybko przekroczyła 1 milion graczy, podczas gdy w Sea of Thieves zagrało już 15 milionów osób.
- Wasteland 3 nie tylko zyskał wcześniej nagrodę najlepszego RPG na gamescom, ale też uzyskał ocenę 86 na Metacritic.
- W lipcu na Xbox Games Showcase padły zapowiedzi 5 nowych tytułów od Xbox Game Studios.
Rekordy ustalili też sami gracze. Oto parę "cyferek", którymi podzielił się Microsoft:
- Gracze Microsoft Flight Simulator wykonali ponad 26 milionów lotów i wylatali ponad miliard mil. Jest to średnio 15 razy więcej niż wynosi liczba prawdziwych lotów na świecie każdego dnia w 2019 roku i wystarczająca odległość, by 40-krotnie okrążyć Ziemię.
- Minecraft Dungeons stał się ulubionym tytułem co-op. Przez ostatnie dwa miesiące odbyło się 6,9 miliona sesji wieloosobowych, z czego blisko dwie trzecie (4,4 mln) to co-op na tej samej kanapie.
- W Grounded rozgnieciono ponad 500 milionów robali, ale w tym świecie jest ponad 10 kwintylionów insektów, więc do tej pory eksterminowano jedynie 0.000000000005%.
Wydane w tym roku gry to: Battletoads, Bleeding Edge, Gears Tactics, Grounded, Halo: Combat Evolved Anniversary na PC, Halo 2 Anniversary na PC, Halo 3 na PC, Halo 3: ODST na PC, Microsoft Flight Simulator, Minecraft Dungeons, Ori and the Will of the Wisps, The Bard’s Tale Remastered, Tell Me Why oraz Wasteland 3, natomiast lada chwila (15 października) ukaże się Age of Empires III: Definitive Edition.
Warto też przypomnieć o innym rekordzie, o którym szef marketingu Xboksa nie wspomniał. W zeszłym miesiącu Microsoft zawarł umowę przejęcia ZeniMax Media, firmę macierzystą Bethesda Softworks, Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog i Roundhouse Studios. Wszystkie przyszłe gry Bethesdy i pozostałych studiów będą wydawane wyłącznie na Xbox i PC, a prawdopodobnie także dostępne w Xbox Cloud Gaming na Androidzie. O tym, jak gigantyczne jest to przejęcie, świadczy nie tylko ilość tytułów AAA na koncie Bethesdy, ale też cena, za jaką została sprzedana. Microsoft wyłożył na to rekordową sumę 7,5 miliarda dolarów. Dla porównania: to trzy razy więcej niż zapłacił za Minecrafta. Jesteśmy jednak pewni, że się opłaci!