Przygotowując się na pierwszy w historii wspólny pokaz Xboksa i Bethesdy (już w najbliższą niedzielę!), szef Xboksa, Phil Spencer, i szef Microsoftu, Satya Nadella, dyskutowali o tym, jak istotny jest gaming dla Microsoftu i świata. Wideo z tej krótkiej rozmowy możecie zobaczyć poniżej, ale to oczywiście nie wszystko. Tuż przed konferencją na E3 Microsoft ujawnia szereg ciekawych statystyk i zapowiada rozszerzenie Xbox Game Pass i Xbox Cloud Gaming na więcej urządzeń. Szczegóły poniżej!
Xbox Game Pass zmienia sposób odkrywania, łączenia się i grania
- Microsoft podaje, że członkowie Xbox Game Pass grają w 30% więcej gatunków i 40% więcej gier, a 90% z nich potwierdza, że grało w grę, której nie wypróbowaliby bez Game Passa.
- Partnerzy obserwują średnio 8x wzrost zaangażowania użytkowników po wejściu do Game Pass.
- Czy to kupując gry w ramach tego, co dostępne w bibliotece, czy dodatkową zawartość dla gier, które lubią — członkowie Game Pass wydają o 50% więcej niż osoby nie korzystające z programu.
- Xbox Game Pass stał się prawdziwym silnikiem odkrywania, platformą komunikacji i społecznością, a także napędza on sprzedaż gier:
- Przykładowo rekordowe użycie odnotował EA Play. Wzrosło ono o 200% po integracji EA Play z Xbox Game Pass Ultimate.
- Nowa gra Square Enix — Outriders — jest w Game Pass i jest też numerem jeden sprzedaży cyfrowej na platformie Xbox w tygodniu premiery oraz jedną z dziesięciu najlepiej sprzedających się cyfrowo gier na Xboksa w kwietniu. Game Pass pomógł odkryć grę milionom graczy.
- W tygodniu premiery MLB: The Show 21 był dla Xboksa największą sportową grą ostatniego roku i drugą największą grą sportową wszech czasów. Zyskał miliony fanów dzięki Game Pass, a także był #1 wśród najlepiej sprzedających się gier na Xboksa w kwietniu.
Xbox oraz Xbox Game Pass trafią na więcej ekranów
- Microsoft poinformował, że Xbox współpracuje z globalnymi producentami TV, aby zaimplementować środowisko Xbox bezpośrednio w telewizorach podłączonych do Internetu — bez dodatkowego sprzętu poza kontrolerem.
- Xbox eksperymentuje z nowymi ofertami subskrypcji Xbox Game Pass, aby więcej graczy z całego świata mogło korzystać z usługi na różnych urządzeniach, w różnych lokalizacjach i w realiach finansowych.
- Xbox współpracuje z dostawcami usług telekomunikacyjnych nad nowymi modelami zakupów, takimi jak Xbox All Access, które pozwalają konsumentom kupić zarówno konsolę, jak i Game Pass w niskim miesięcznym abonamencie, zamiast płacić za całość z góry.
- Xbox buduje własne urządzenia streamingowe do grania w chmurze, aby dotrzeć do graczy na dowolnym telewizorze lub monitorze — bez konieczności korzystania z konsoli.
- Xbox Cloud Gaming za pośrednictwem aplikacji Xbox Game Pass Ultimate zostanie uruchomiony w Australii, Brazylii, Meksyku i Japonii jeszcze w tym roku.
- W ciągu najbliższych kilku tygodni gry w chmurze w przeglądarce będą dostępne dla wszystkich członków Xbox Game Pass Ultimate. Dzięki wsparciu w przeglądarkach Edge, Chrome i Safari wystarczy jedno kliknięcie, by móc zagrać na prawie każdym urządzeniu.
- Microsoft podaje, że jest w końcowej fazie upgrade'u swoich centrów danych na całym świecie. Na ich serwerach jest instalowana najnowsza generacja sprzętu — Xbox Series X. Oznacza to, że użytkownicy grający w chmurze doświadczą krótszych czasów ładowania, większej liczby klatek na sekundę, a także będą mogli korzystać z gier ulepszonych dla Xbox Series X|S.
- Jeszcze w tym roku granie w chmurze zostanie dodane bezpośrednio do aplikacji Xbox na PC, a także zintegrowane z doświadczeniem konsoli, co pozwoli na takie scenariusze, jak wypróbowanie gry przed jej zakupem.
Nadchodzą nowe tytuły na wyłączność
- Na ten moment 23 studia na całym świecie tworzą gry dla Xboksa. Microsoft podaje, że jego celem jest wydawanie przynajmniej jednej nowej, własnej gry w Game Pass każdego kwartału. Erpegi, strzelanki, strategie, przygodówki... Studia działające w Xbox Game Studios tworzą bardzo solidny line-up tytułów ekskluzywnych.
- Program deweloperów niezależnych ID@Xbox pomógł zarobić twórcom ponad 2 miliardy dolarów od jego utworzenia. Ukazało się w nim ponad 2000 tytułów, a wiele więcej "indyków" jest w drodze. Co ciekawe, model ten został wykorzystany w ID@Azure, który pozwala niezależnym programistom budować doświadczenia oparte na chmurze. Programy te pozwalają zabrać głos twórcom z różnorodnych środowisk.
Granie w chmurze, wartość subskrypcji i wspomaganie twórców
Na koniec wspomniane wideo, w którym CEO Microsoft, Satya Nadella, i Head of Xbox, Phil Spencer, dyskutują o zobowiązaniach firmy wobec gamingu: byciu liderem chmury obliczeniowej, wartości subskrypcji i wspomaganiu twórców. Pełne Q&A znajduje się na blogu Xbox Wire.