Podobnie jak Dziesiątka, tak również Windows 11 zaliczył już w tym miesiącu aktualizację opcjonalną (Preview) dostępną zarówno w wydaniu publicznym, jak i w kanale Release Preview. Poprawki obejmują m.in. Microsoft Store, menu Start, Direct3D 9, Zaporę Windows i instalowanie aplikacji.
Windows 11 21H2: zmiany w aktualizacji KB5019157 (OS Build 22000.1281)
- Aktualizacja dostarcza aplikację Szybka pomoc dla urządzenia klienta.
- Rozwiązano problemy z aktualizacją w Microsoft Store.
- Rozwiązano problem z czasem letnim (DST) dla Fidżi.
- Rozwiązano problem dotyczący niektórych urządzeń zarządzanych przez organizację. Poprawiono niezawodność instalowania aplikacji.
- Rozwiązano problem dotyczący klientów Unified Update Platform (UUP) on-premise. Usunięto blokadę, która uniemożliwiała im pobieranie pakietów językowych offline.
- Rozwiązano problem z cluster name objects (CNO) lub virtual computer objects (VCO). Resetowanie hasła kończyło się niepowodzeniem i błędem "There was an error resetting the AD password... // 0x80070005".
- Rozwiązano problem z Microsoft Direct3D 9 (D3D9), który przestawał działać podczas używania Microsoft Remote Desktop.
- Rozwiązano problem z aplikacjami działającymi w ramach Windows Lock Down Policy (WLDP), które mogły przestać działać.
- Rozwiązano problem z Microsoft Defender for Endpoint. Zautomatyzowane dochodzenie blokowało dochodzenia z odpowiedziami w czasie rzeczywistym.
- Rozwiązano problem z TextInputHost.exe, który przestawał odpowiadać.
- Rozwiązano problem wpływający na przypięte aplikacje w menu Start. Menu Start przestawało działać, kiedy przechodziliśmy między stronami przypiętych aplikacji. Problem występował w językach pisanych od prawej do lewej.
Windows 11 21H2: problemy w aktualizacji KB5019157 (OS Build 22000.1281)
- Po zainstalowaniu aktualizacji z 8 listopada lub nowszych na Windows Server z rolą kontrolera domeny mogą występować problemy z uwierzytelnianiem Kerberos.
- Po zainstalowaniu tej lub kolejnych aktualizacji ponowne połączenie z Direct Access może się nie udać po tymczasowej utracie połączenia z siecią lub zmianie sieci Wi-Fi lub access pointa. Problem nie powinien dotyczyć pozostałych rozwiązań dostępu zdalnego, takich jak VPN czy Always On VPN. Urządzenia konsumenckie i firmowe, które nie używają Direct Access do zdalnego łączenia się z siecią firmową, również nie są tym objęte.