Microsoft poinformował, że w ciągu ostatniego roku dostarczył do Teams ulepszenia, które poprawiają ogólny czas reakcji i tworzą płynniejsze doświadczenia dla użytkowników. Gigant wymienił konkretne optymalizacje i podał też twarde dane liczbowe na poparcie swojej tezy. Rzućmy okiem na te statystyki.
Wśród optymalizacji zastosowanych w Teams znajdziemy: przejście z frameworka Angular na React, aktualizację frameworka Electron (służącego do budowania aplikacji desktopowych), redukcję re-renderingu i wprowadzenie stopniowych ulepszeń w kodzie. Ponadto zespoły odpowiedzialne za aplikację desktopową, framework i wydajność wprowadziły szereg zasadniczych ulepszeń, a zespoły połączeń/spotkań współpracowały, by zoptymalizować kod pod kątem docelowych doświadczeń użytkownika, które zidentyfikowano jako ważne dla ogólnych wrażeń. Co udało się osiągnąć?
Według oficjalnych statystyk Microsoftu:
- Opóźnienie podczas przewijania listy czatów poprawiło się o 11,4%.
- Opóźnienie podczas przewijania listy kanałów poprawiło się o 12,1%.
- Okno tworzenia wiadomości ładuje się o 63% szybciej.
- Czas przejścia na kanał i otwarcia okna czatu poprawił się o 25%.
- Przełączanie wątków na tablicy aktywności poprawiło się o 17,4%.
- Przełączanie się między wątkami czatu jest o 3,1% szybsze.
- Reakcja na wyciszanie i wyłączanie wyciszenia podczas połączenia poprawiła się o 16%.
- Przeskakiwanie do ekranu "Dołączanie do spotkania przed spotkaniem" jest lepsze o 9%.
- Otwarcie okna rozmowy/spotkania ładuje się teraz o 4,5% szybciej.
- Przejście ze spotkania na czat działa o 13% wydajniej.
- Przejście ze spotkania na tablicę aktywności poprawiło się o 18,7%.
- Przejście ze spotkania na kanał poprawiło się o 20%.
Oceniając postępy, Microsoft przyjrzał się zanonimizowanym danym z 95. percentyla wszystkich użytkowników desktopowych na świecie. Oznacza to, że w 95% przypadków wydajność będzie wyższa niż w podanych tu statystykach. Gigant wyjaśnia, że zwykle koncentruje się na 95. percentylu, ponieważ "obejmuje on użytkowników korzystających z urządzeń o niskiej przepustowości i użytkowników sieci o niskiej przepustowości oraz uwzględnia inne krańcowe przypadki, które mogą wpływać na wrażenia użytkownika".
W lutym pisaliśmy też o innych optymalizacjach w Teams — tym razem dotyczących zużycia baterii. Więcej dowiecie się z naszego artykułu: Spotkania w Microsoft Teams obciążają teraz baterię nawet o połowę mniej.