Jak już wiadomo, w toku prac nad Windows 11 powstaje mocno odświeżona wersja Sklepu Microsoft. Prócz zmian w wyglądzie i interfejsie zmienia się też zakres tego, co na platformie będzie można publikować i znaleźć. Trzeba przyznać, że otwartość Microsoft Store robi wrażenie, a jej przykładów jest coraz więcej. O niektórych z nich możecie przeczytać poniżej.
Microsoft Store będzie przede wszystkim wspierał aplikacje Androida, UWP, PWA i Win32. Możemy w końcu mieć niemal pewność, że każda aplikacja, jakiej potrzebujemy, będzie tu dostępna. Nowa wersja sklepu zadebiutuje w Windows 11 w dniu jego premiery, czyli 5 października. Microsoft potwierdził dzisiaj, że trafi ona również do Windows 10 w późniejszym czasie. O najważniejszych zmianach mogliście już przeczytać wcześniej na CentrumXP. Teraz zagłębimy się bardziej w szczegóły, nowości i najświeższe zapowiedzi.
Microsoft Store otwiera się na więcej aplikacji
Microsoft otrzymał od deweloperów opinie, że uwielbiają to, iż nie muszą przepisywać istniejących aplikacji ani zmieniać modeli biznesowych, by móc stać się częścią Microsoft Store na Windows. Od czerwca setki deweloperów zarejestrowało się w programie zapoznawczym, aby wprowadzić na pokład swoje aplikacje desktopowe (tradycyjne aplikacje klasyczne Win32). Pierwsza fala tych aplikacji obejmuje platformy komunikacji, takie jak Discord, Zoom Cloud Meetings i KakaoTalk. Jest też trochę aplikacji kreatywnych — Luminar AI, Music Maker i VLC, aplikacji produktywnych — TeamViewer, Adobe Acrobat Reader DC i LibreOffice, a także własnych aplikacji giganta — Microsoft PowerToys, Visual Studio Code czy Visual Studio Community.
Do oferty Sklepu trafiło też trochę wysoko jakościowych Progressive Web Apps (PWA), wliczając w to Reddit, Wikipedię, TikTok, Lyft, Quizlet, Tumblr i Clipchamp. Ten ostatni, niedawno przejęty przez Microsoft, jest sztandarowym przykładem tego, co deweloperzy mogą osiągnąć, używając PWA jako podstawy.
Microsoft Store otwiera się na więcej sklepów
Microsoft uważa, że jego zobowiązanie do bycia otwartym Sklepem dla otwartej platformy nie kończy się na różnych kwestiach technicznych związanych z budowaniem aplikacji. Aby promować biznes i innowację, Microsoft Store na Windows nie wymaga już od deweloperów dzielenia się zyskiem z Microsoftem, gdy aplikacja posiada swój własny system płatności. Idąc dalej, gigant ogłosił dziś znaczącą zmianę w zasadach Sklepu: teraz także aplikacje zewnętrznych sklepów będą mogły być publikowane i odkrywane w Microsoft Store.
Tak samo jak każda inna aplikacja, zewnętrzne aplikacje sklepów będą miały własne strony produktów, do których można będzie dotrzeć poprzez wyszukiwanie lub przeglądanie. Pierwszymi takimi aplikacjami będą sklepy Amazon i Epic Games, które pojawią się w Microsoft Store w najbliższych miesiącach.
Microsoft zapowiedział też, że funkcjonalność odkrywania i wyszukiwania aplikacji oraz gier z katalogu Amazon Appstore bezpośrednio w Microsoft Store już wkrótce zostanie oddana do testów Insiderom. Niebawem zostaną podane wymagania systemowe i informacje o dostępności tego doświadczenia w wersji zapoznawczej.
Microsoft Store otwiera się na więcej przeglądarek
W czerwcu Microsoft zaktualizował zasady dotyczące aplikacji przeglądarek i pozwolił deweloperom wprowadzać swoje własne silniki (zamiast polegania na platformie systemu). Dziś powitano w Microsoft Store dwie przeglądarki, które dołączają do Microsoft Edge: Operę i Yandex Browser.
Microsoft Store otwiera się na Twoje aplikacje!
Przygoda z nowym Microsoft Store dopiero się zaczyna! Microsoft zaprasza i zachęca deweloperów do publikowania w nim swoich aplikacji na Windows. Udostępnia również całą masę zasobów, takich jak dokumentacja, porady i zbiory najlepszych praktyk, z którymi można zapoznać się na stronie "Osiągnięcie sukcesu w sklepie Microsoft Store".