Microsoft opublikował wczoraj kwartalny raport finansowy i podzielił się paroma ciekawymi statystykami. Według CEO Satyi Nadelli już ponad 10 milionów osób grało w chmurze za pośrednictwem Xbox Cloud Gaming od czasu uruchomienia usługi we wrześniu 2020 roku.
Xbox Cloud Gaming to usługa dostępna jedynie w ramach subskrypcji Xbox Game Pass Ultimate. Game Pass ma obecnie ponad 25 milionów subskrybentów we wszystkich trzech wariantach usługi (Xbox, PC i Ultimate), a liczba ta stale rośnie z roku na rok (od tego samego kwartału w poprzednim roku wzrosła o 7 milionów). Microsoft poinformował też, że rozszerza dostępność chmury gamingowej na 4 nowe kraje.
With Xbox Cloud Gaming… more than 10 million people have streamed games to date, and we expanded the service to four new countries.
— Frank X. Shaw (@fxshaw) April 26, 2022
Frank X. Shaw, dyrektor komunikacji w Microsoft, w serii tweetów przypomniał również, że udział konsoli Xbox Series X/S rósł przez ostatnie 2 kwartały, a w ciągu ostatniego kwartału był liderem na rynku pośród konsol nowej generacji w Stanach Zdjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Europie Zachodniej. Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule z tego tygodnia: Rekordowa sprzedaż Xboksa w marcu.
Wygląda na to, że Xbox ma się lepiej niż kiedykolwiek wcześniej i... chyba będzie jeszcze lepiej. Platforma zyska większą uwagę graczy m.in. dzięki planowanym tytułom na wyłączność od przejętych studiów Bethesda, Activision i Blizzard. Z kolei gaming w chmurze może czekać jeszcze jeden skok generacyjny w postaci klasy gier uruchamianych wyłącznie w chmurze obliczeniowej i streamowanych na urządzenia końcowe.