Czasami, pomimo wymogów bezpieczeństwa i zaleceń związanych nowoczesnym uwierzytelnianiem, zachodzi potrzeba użycia Basic Authentication. Powody mogą być różne, na ogół związane ze starszymi rozwiązaniami niewspierającymi aktualnych standardów. Poniżej przykład komunikatu z programu pocztowego w sytuacji, w której Exchange Online nie zezwala na Basic Authentication:
Aby włączyć możliwość użycia Basic Authentication, należy stworzyć nową zasadę uwierzytelniania i przypisać ją do konta, dla którego takiej metody logowania potrzebujemy.
Na chwilę obecną konfigurację można wykonać jedynie z poziomu konsoli PowerShell.
Problem:
- mamy konto pocztowe faktury@onexstoreblog.ga;
- konto pocztowe faktury@onexstoreblog.ga zostało zmigrowane do Exchange Online;
- konto ma przypisane właściwą subskrypcję;
- protokół IMAP jest włączony we właściwościach konta;
- po zmianie danych serwera pocztowego w aplikacji przestała działać komunikacja za pośrednictwem protokołu IMAP.
Rozwiązanie:
- Z poziomu konsoli PowerShell łączymy się z Exchange Online, wykorzystując komendę Connect-ExchangeOnline.
- Podajemy poświadczenia administratora.
- I po chwili uzyskujemy połączenie z usługą Exchange Online.
- Dodajemy nową zasadę autentyfikacji przy użyciu komendy New-AuthenticationPolicy.
- Opcjonalnie ustawienia zasadę możemy podejrzeć, używając komendy Get-AuthenticationPolicy.
- Przypisujemy utworzoną zasadę do konta faktury@ przy użyciu komendy Set-User.
- Opcjonalnie możemy zweryfikować przypisanie zasady przy użyciu komendy Get-User.
Gotowe! Czas na testy 😊