Dzięki inteligentnemu tłumaczeniu wiadomości czatu aplikacja mobilna Microsoft Teams staje się jeszcze lepszym narzędziem do komunikacji wielojęzycznej. Gdy użytkownik otrzyma wiadomość czatu w innym języku niż preferowany, apka na urządzenia z iOS i Androidem zaproponuje tłumaczenie. Użytkownik może również spersonalizować zachowanie tłumacza.
Microsoft Teams na urządzeniach mobilnych potrafi teraz zrozumieć preferowane języki użytkowników i sposób, w jaki lubią oni wchodzić w interakcje ze swoimi kontaktami. Gdy współpracownicy rozmawiają na czacie w różnych językach, funkcja inteligentnego tłumaczenia wiadomości wykorzystuje preferencje konta, aby poinformować użytkownika, że może skorzystać z Translatora, a następnie personalizuje zachowanie tłumaczenia czatu. Teams wyświetla monit z zapytaniem, czy przetłumaczyć wiadomości czatu na język preferowany przez użytkownika. Użytkownik może też spersonalizować użycie tej funkcji, włączając automatyczne tłumaczenie.
Jak to działa? Gdy otrzymasz wiadomość na czacie w języku, którego nie znasz, Teams wyświetli monit z opcją przetłumaczenia jej na preferowany język. Aby przetłumaczyć wiadomość, stuknij przycisk Przetłumacz. Możesz też skorzystać z opcji Nigdy nie tłumacz (język), jeśli nie potrzebujesz tłumaczenia dla danego języka. Aplikacja Teams przestanie wtedy wyświetlać tłumaczenia dla tego języka, a język zostanie dodany do listy "Nigdy nie tłumacz" w aplikacji mobilnej Teams mobile. Preferencje językowe można edytować w Ustawieniach > Ogólne > Tłumaczenie.
Inteligentne tłumaczenie wiadomości w Teams opiera się na usłudze Microsoft Translator. Obsługiwanych w ten sposób jest ponad 100 języków, w tym język polski.