3 miesiące temu Microsoft udostępnił nowy Bing napędzany przez AI z funkcją czatu podobną do ChatGPT, jednak dalece przekraczającą jego możliwości. Dziś firma ogłosiła, że nowy Bing opuścił etap Limited Preview i stał się dostępny dla wszystkich w wersji Open Preview. W obszernym poście na blogu gigant dzieli się wnioskami z 90 dni testów oraz prezentuje innowacyjne funkcje nowego Bing.
Spis treści
- Nowa generacja wyszukiwania
- Nowy Bing w wersji Open Preview
- Bardziej wizualne wyszukiwanie
- Bardziej produktywne wyszukiwanie
- Przejście od produktu do platformy
- Otwarta i odpowiedzialna AI
Nowa generacja wyszukiwania
Przed zaledwie trzema miesiącami zaprezentowaliśmy nowe, napędzane przez AI Microsoft Bing i Edge, aby odkryć na nowo przyszłość wyszukiwania z waszym towarzyszem [copilotem] w Sieci. Naszym celem było rozwiązanie uniwersalnego problemu związanego z tradycyjnym wyszukiwaniem — że blisko połowa wszystkich wyszukań w Sieci pozostaje bez odpowiedzi, w wyniku czego miliardy wyszukań nie spełniają oczekiwań ludzi. Uruchomiliśmy nowy Bing, aby wprowadzić lepsze wyniki wyszukiwania, odpowiedzi na Wasze pytania, możliwość tworzenia i komponowania, a także nowy poziom łatwości użycia poprzez możliwość rozmowy na czacie w języku naturalnym. Bing łączy potężne modele językowe, takie jak GPT-4 od OpenAI z naszym ogromnym indeksem wyszukiwania dla wyników, które są aktualne, cytowane i konwersacyjne — jest to coś, czego nie można uzyskać nigdzie indziej poza Bing. To fundamentalnie zmienia sposób, w jaki ludzie znajdują informacje.
W ciągu zaledwie 90 dni nasi klienci zaangażowali się w ponad pół miliarda czatów, korzystając z funkcji czatu, aby uzyskiwać podsumowujące odpowiedzi, które pomagają im we wszystkim od znajdowania najlepszego miejsca podróży dla kogoś z alergią na pyłki, po organizowanie ostatnich 10 lat aktywności wulkanicznej na świecie w formie tabeli. Odnotowaliśmy też, że ludzie utworzyli ponad 200 milionów obrazów w Bing Image Creator. Bing wzrósł, przekraczając 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie, a dzienna liczba instalacji mobilnej aplikacji Bing wzrosła 4x od uruchomienia [nowego Bing]. W rezultacie widzimy wzrost udziału Bing i następuje on po 8 kolejnych kwartałach wzrostu udziału przeglądarki Microsoft Edge. Cieszymy się, że możemy nadal zwiększać dostępność Bing, wprowadzając go na pasek zadań Windows, docierając co miesiąc do ponad połowy miliarda klientów.
— Yusuf Mehdi, CVP i Consumer Chief Marketing Officer w Microsoft
Dziś, wraz z przejściem nowego Bing w ogólną dostępność, Microsoft ogłasza przejście w nową generację wyszukiwania, którą charakteryzuje:
- Otwarcie Bing dla większej liczby ludzi poprzez przejście z wersji Limited Preview na Open Preview i wyeliminowanie listy oczekujących na wersję ograniczoną czasowo.
- Przejście z wyszukiwania i czatu opartych na samym tekście do znacznie bardziej wizualnych i bogatych odpowiedzi z obrazami/wideo, a wkrótce też z obsługą multimodalną.
- Przejście z pojedynczych sesji czatu/wyszukiwania do wielosesyjnych doświadczeń produktywnych z historią czatu oraz zachowaniem czatów w Edge.
- Otwarcie możliwości platformy, tak aby deweloperzy i podmioty zewnętrzne mogły budować w oparciu o Bing, by pomagać ludziom podejmować działania związane z ich zapytaniami oraz wykonywać zadania.
Nowy Bing w wersji Open Preview
Nowy Bing jest teraz dostępny w otwartej wersji zapoznawczej pozbawionej ograniczeń wersji Limited Preview. Aby z niego korzystać, nie musisz już rejestrować się na liście oczekujących. Oznacza to, że nowe możliwości czatu i wyszukiwarki są dostępne praktycznie od ręki dla każdego — wystarczy jedynie zalogować się w Bing na swoim koncie Microsoft.
Bardziej wizualne wyszukiwanie
Ludzki mózg przetwarza informacje wizualne ~60 tysięcy razy szybciej niż tekst, dlatego narzędzia wizualne mają krytyczne znaczenie w kontekście wyszukiwania, tworzenia i uzyskiwania zrozumienia. Bing od zawsze rozwijał się w tym obszarze, m.in. za sprawą "Knowledge Cards" i wyszukiwania wizualnego, które pod względem innowacji często wyprzedzało Google. Teraz te same doświadczenia są dostarczane na czacie. Firma wprowadza bogatsze, bardziej wizualne odpowiedzi z wykresami i grafami oraz zaktualizowanym formatowaniem odpowiedzi.
Niedawno firma ogłosiła też integrację Bing Image Creator z doświadczeniem czatu nowego Bing. Tym samym Bing stał się jedyną wyszukiwarką, która może generować zarówno pisane, jak i wizualne treści w jednym miejscu, wewnątrz czatu. Bing Image Creator staje się teraz dostępny dla wszystkich języków obsługiwanych przez Bing — a to ponad 100 różnych języków — dzięki czemu możemy generować obrazy za pomocą naszego ojczystego języka.
Microsoft niedawno zaczął też przeprojektowywać przeglądarkę Edge, w której odbywa się 1/4 czatów Bing. Edge pozostaje naszym copilotem AI w Sieci, pierwszym, który używa AI i jedyną przeglądarką z wbudowanym Bing. Zmiany te zaczynają być wdrażane i z czasem będziemy zauważać bardziej gładki i rozszerzony interfejs użytkownika z opływowym wyglądem, zaokrąglonymi rogami, uporządkowanymi kontenerami i półprzezroczystymi elementami wizualnymi.
Gigant rozszerza też możliwości multimodalne, wprowadzając wyszukiwanie wizualne do czatu. Dzięki temu będziemy mogli wgrywać obrazy i wyszukiwać powiązane treści w Internecie.
Bardziej produktywne wyszukiwanie
Dwie funkcje, o które użytkownicy prosili najczęściej, to zachowanie dostępu do historii czatu oraz możliwość udostępniania i eksportowania. Już niedługo można będzie wrócić do miejsca, w którym skończyliśmy, oraz przejść do poprzednich czatów dzięki historii czatów w Bing. A kiedy zechcemy wgryźć się głębiej w jakiś temat i otworzyć wyniki czatu Bing, czat zostanie przeniesiony na pasek boczny Edge, gdzie będziemy mogli korzystać z czatu, jednocześnie przeglądając Internet. W przyszłości czaty będą też bardziej spersonalizowane dzięki możliwości zachowania kontekstu poprzednich czatów w nowych konwersacjach.
Wkrótce do czatu Bing zostaną wprowadzone funkcje eksportowania i udostępniania. Pozwoli to łatwo udostępniać konwersacje innym osobom w portalach społecznościowych lub rozwijać dalej odkryte idee — na przykład eksportując wyniki do Microsoft Word z zachowaniem formatowania.
Czat Bing otrzyma też niebawem ulepszone podsumowywanie dłuższych dokumentów, w tym plików PDF i obszernych stron internetowych. Z kolei w następnych tygodniach Microsoft wprowadzi działania Edge ["Edge actions"], co pozwoli wykonywać jeszcze więcej działań w oparciu o AI za pomocą tylko kilku kroków. Przykładowo, jeśli zechcemy obejrzeć konkretny film, działania Edge odnajdą go i podsuną na czacie możliwości odtworzenia filmu w miejscach, gdzie jest dostępny.
Mobilna aplikacja Edge otrzyma z kolei funkcję kontekstu strony, co pozwoli zadawać pytania na czacie Bing w odniesieniu do aktualnie przeglądanej strony. Wreszcie funkcja kompozycji na pasku bocznym pozwala teraz dostosować ton, długość treści i nie tylko.
Przejście od produktu do platformy
Czat Bing otworzy się wkrótce na zewnętrzne pluginy, stając się platformą dla deweloperów. Przykładowo, jeśli szukasz restauracji na czacie Bing, skorzysta on z OpenTable, aby pomóc Ci w rezerwacji. Z kolei z pomocą Wolfram|Alpha będziesz mógł tworzyć potężne wizualizacje oraz uzyskiwać odpowiedzi na złożone pytania naukowe. Microsoft pracuje z partnerami z OpenAI, aby ułatwić deweloperom korzystanie z tych możliwości. Więcej na ten temat firma przekaże na konferencji Microsoft Build 2023 w tym miesiącu.
Otwarta i odpowiedzialna AI
Tak jak mówiliśmy na początku, odpowiedzialna AI stanowi centrum każdego nowego doświadczenia, które budujemy wraz z nowym Bing i Edge. Wprowadzenie nowego Bing do wersji zapoznawczej, abyśmy mogli uczyć się z testów w prawdziwym świecie i otrzymywać feedback, ma krytyczne znaczenie dla naszego sukcesu oraz dla możliwości rozwijania doświadczenia dla większej liczby użytkowników. Wierzymy, że dokonywanie innowacji i uczenie się w otwartości jest częścią odpowiedzialnego podejścia. Ale na tym nie poprzestajemy. Razem z naszymi partnerami z OpenAI kontynuujemy wprowadzanie zabezpieczeń, aby chronić przed szkodliwą zawartością w oparciu o to, czego nauczyliśmy się na etapie Preview. Nasze zespoły nadal pracują, aby zaadresować problemy, takie jak fałszywe informacje i dezinformacja, blokowanie treści, bezpieczeństwo danych oraz zapobieganie promowaniu szkodliwych lub dyskryminujących treści — zgodnie z zasadami AI principles.
— Yusuf Mehdi, CVP i Consumer Chief Marketing Officer w Microsoft
Dowiedz się więcej o sztucznej inteligencji również w innych produktach Microsoft 365 z naszych artykułów: