Microsoft zademonstrował dziś nową usługę AI o nazwie Microsoft 365 Copilot, która będzie nam towarzyszyć w codziennej pracy z aplikacjami M365, wspomagając naszą kreatywność i produktywność na niespotykane dotąd sposoby. Oprócz integracji Copilota z Wordem, Excelem, PowerPointem, Outlookiem i Teamsem padła dziś również zapowiedź całkiem nowego doświadczenia o nazwie Business Chat. Co to właściwie jest?
Microsoft Business Chat to konwersacyjna sztuczna inteligencja — czyli w uproszczeniu czatbot — działająca w obszarach dużych modeli językowych (LLMs), aplikacji pakietu Microsoft 365 oraz naszych danych: kalendarzy, e-maili, czatów, dokumentów, spotkań i kontaktów. Ma on pomagać nam w robieniu rzeczy, których nigdy wcześniej nie byliśmy w stanie robić. Możemy wydawać mu polecenia językiem naturalnym, np. Powiedz mojemu zespołowi, że zaktualizowaliśmy strategię produktu, a Business Chat wygeneruje aktualizację statusu w oparciu o poranne spotkania i wątki e-mail oraz czatu.
Microsoft 365 Copilot nie tylko zwiększa indywidualną produktywność, ale też tworzy nowy model wiedzy dla całej organizacji. Korzysta on z ogromnych zasobów danych i wglądów, które są dziś w dużej mierze niedostępne i niewykorzystane. Business Chat działa na wszystkich danych i aplikacjach biznesowych, aby wyławiać potrzebne informacje i spostrzeżenia z morza danych — dzięki czemu wiedza przepływa swobodnie w całej organizacji, oszczędzając cenny czas na szukanie odpowiedzi.
Usługa będzie dostępna z poziomu Microsoft365.com, Bing (po zalogowaniu się przy użyciu konta służbowego) oraz Microsoft Teams. Business Chat przypomina nieco Bing Chat, jednak skupia się na pracy nie tyle z ogólnodostępnymi źródłami internetowymi, co z danymi z Microsoft 365, indywidualnymi dla każdego pracownika i każdej organizacji.