Na początku tego miesiąca miała miejsce generalna aktualizacja interfejsu Office.com — osobistego centrum Office 365 i Microsoft 365 w przeglądarce. Najważniejsza zmiana objęła układ menu, który teraz stał się pionowy. Rozwijane menu aplikacji stanowi coś w rodzaju menu Start w Windows, pozwalając rozpocząć albo kontynuować pracę z aplikacjami Office. Na tym jednak jego zadania się nie kończą.
Początkowo oprócz wyboru aplikacji nowe menu zawierało też dodatkowe przyciski, takie jak Strona główna, Utwórz i Wszystkie aplikacje. Najwyraźniej to dopiero początek, bowiem część użytkowników zauważyła u siebie kompletnie nowy przycisk z nową funkcjonalnością. Nosi on nazwę Catch Up i znajduje się na trzeciej pozycji od góry, tuż nad listą aplikacji.
Ikona przycisku to symbol dokumentu z zarysowaną linią przypominającą wykres pulsu. I tak też chyba należy to odczytać — jako trzymanie ręki na pulsie. W rozwijanym menu Catch Up znajdują się ostatnie komentarze w dokumentach Office z podglądem wiadomości, autora, godziny i aplikacji oraz możliwością odpowiedzi. Przypomina to trochę sprawdzanie powiadomień na Facebooku. Oczywiście już wcześniej poszczególne rozwiązania Office dostarczały nam spersonalizowany wgląd w zmiany w dokumentach, które są dla nas adekwatne. Catch Up gromadzi jednak te informacje w nowy sposób, bardziej odpowiadający scenariuszom współpracy, wprowadzając do Office.com bardziej społecznościowy charakter.
Zrzuty ekranu (wybaczcie tę słabą jakość!) pochodzą od włoskiego portalu ALumia i na razie niewiele wiadomo o tym, jak szeroko dostępna jest funkcjonalność Catch Up (najprawdopodobniej niezbyt szeroko). Bardzo możliwe, że trafi do wersji publicznej Office.com już niedługo.